Strona 9 z 16
Re: OPR Bolko
: 18 kwie 2014, 08:01
autor: Krzysztof1976
Witajcie
Zapomniałem was zapytać o sposób zamocowania trzonu sterowego w kadłubie żeby nie brało wody. Wał napędowy wiem jak zamocować itp. A przy okazji wału napędowego. Czy należy wypełniać do jakim smarem. Mam kupczy ale bez żadnych otworów i rurek smarnych. Chyba skłonie się do zamocowania jako napęd silnik z przekładnią od wkrętarki aku 12v.
Jest to silnik przekładnia i zacisk do wierteł który posłuży do zamocowania wału poprzez kardan lub jak się uda dobrze wycentrować to bez cardana. Sprawadzałem wczoraj prędkość na drugim biegu tych silników od wkrętarek i maja około 1300 1400 obr/min więc ok. Są mocne skoro są w stanie wkręcić wkręt w twarde drewno to i pociągną śrubę w wodzie. Można tez regulować moment obrotowy zaciskiem przy futerku. Jaki regulator obrotów zastosować. Czy ten regulator będzie kręcił silnikiem w prawo i lewo. We krętarce przełącznik zamienia pewnie plus z minusem i kręci przeciwnie.
dzieki za info
pozdr
Re: OPR Bolko
: 18 kwie 2014, 14:14
autor: rychenko
Witam
Silnik od wkrętarki jest dobrym rozwiązaniem choć do tak dużego modelu jaki Ty budujesz lepszy byłby jeszcze większy chociażby od dmuchawy samochodowej , ale jak już się zdecydujesz na taki silnik od wkrętarki to daruj sobie ta przekładnie , co do regulatora do tego typu silników możesz zastosować taki regulator:
PS. Nygus jesteś !!!! to wszystko o co do tej pory pytasz jest na Kodze ale szukać się nie chce w relacjach co?

Re: OPR Bolko
: 18 kwie 2014, 17:18
autor: Krzysztof1976
Cześć Rychenko.
Nie nie. Ja nie z takich. Przewalilem różne fora modelarskie stąd mój pomysł na ten silnik od wkrętarki. Zamontuje taki zestaw jak na zdjęciu. Juz zamówiłem. Dziś będę robił wnęki kluz kotwicznych. Potem wkleję je w burty na dziobie. Dziękuję za pomoc panowie.
Re: OPR Bolko
: 18 kwie 2014, 17:50
autor: rekmak
1300-1400 obrotów na futerku? Nie chce mi się wierzyć.
Re: OPR Bolko
: 18 kwie 2014, 18:00
autor: rychenko
Sorry ale nie wiem dlaczego nie wstawiłem linku do wspomnianego regulatora:
http://cyber-fly.pl/pl/p/Regulator-Grau ... R-BEC/3811a co do przeglądania forum to nie przeglądasz bo w relacji „Halny” w relacji H-300, chociażby jest o silnikach od wkrętarek jak i o regulatorach

Re: OPR Bolko
: 18 kwie 2014, 20:04
autor: Krzysztof1976
Witaj Rekmak.
Tak. Sprawdzałem parametry mojej wkrętarki. Ma dwa biegi. na 1 ma niskie obroty natomiast na drugim do wiercenia są te większe. Wczoraj sprawdzalem jaki jes w niej typ silnika a potem w necie jego parametry i zgadzało się.
Rychenko czytałem te relacje i oglądałem ale nie wykluczone że przegapiłem gdzieś. Więc poszuklam jeszcze raz.Sorki:) Co do regulatora to też dziś poczytałem sporo i między innnymi ten też oglądałem. także wiem już co i jak. Dodatkowo na ten silnik kupię radiator z wentylatorkiem.
Re: OPR Bolko
: 19 kwie 2014, 15:12
autor: Krzysztof1976
Witajcie.
Dziś byłem pofotografować jednostkę w gdańsku R-13 która jest złomowana.
Na szczęście wnętrze sterówki jeszcze całe. Poproszę firmę o zgodę na wejście do środka bo statek stoi na terenie innej firmy i nie chcą wpuścić więc fotografowałem z zewnątrz.
Podejście zrobię po świętach bo dzisiaj nikogo nie było.
Pozdr
Wesołych świąt.
Re: OPR Bolko
: 19 kwie 2014, 20:41
autor: PiotrB
Gratuluję dotychczasowych efektów przy budowie modelu. Co do zdjęć, to tylko tę jedną fotkę zrobiłeś?

Mam tylko te dołączone do planów i myślałem, że zrobisz jakieś ciekawe zdjątka którymi byś się podzielił. Życzę powodzenia

Re: OPR Bolko
: 19 kwie 2014, 21:26
autor: Krzysztof1976
Cześć Piotr.
Nie. Zrobiłem 100 zdjęć ale tylko tak sobie pykałem bo mam właśnie też z planami które są w zupełności wystaczające. Mnie interesuje jeszcze tylko wnętrze sterówki. Ze zdjęcia widać że jeszcze jest. meble i wyposażenie. Jakieś przełączniki itp
PS
W jakiej skali będziesz robił swój. Do Braniewa blisko. Jak zrobimy Bolki to można kiedyś popływać.
Re: OPR Bolko
: 21 kwie 2014, 20:58
autor: Krzysztof1976
Witajcie.
Święta święta i już po.
Może ogrom pracy nie powala ale podziałałem chwilkę. Wstępny model kluzy kotwicznej prawa burta.

- Kluza kotwiczna
Zobaczymy jakie należy należy nanieść poprawki przy próbie montażu. Jak będzie ok to zrobię lewą burtę. Wyszlifowany kadłub pod żywicę i laminat.

- po oszlifowaniu
3 warstwy tkaniny 48 gr/mkw. I dorobiłem nawis nad wąłem napędowym.

- Nawis
W przyszły weekend pewnie laminowanie. Tydzień przerwy dla utwardzenia i się zacznie szpachlowanie szlifowanie i tak do prawie ideału.