Karl und Marie by "prabut"
: 15 paź 2013, 23:21
Witam ponownie po długiej przerwie.
Myślałem, że będę musiał się pożegnać z modelarstwem, ale chyba jeszcze nie teraz.
Ponieważ nie znoszę bezczynności to zabrałem się za model Karl und Marie gdyż jest dość prosty i nie wymaga dużego nakładu pracy. Relacji nie zakładałem bo wydawało mi się, że nie będę w stanie go skończyć. Ale pracując, tak jak zdrowie pozwalało, codziennie od pól do godziny, ku mojemu zadowoleniu model jest prawie skończony.
Oprócz planów opierałem się głównie na relacji RomkaS i wurcelstocka oraz posiłkując się zdjęciami zamieszczonymi http://www.modelships.de/Karl_und_Marie/Karl-und-Marie_eng.htm. Przy budowie kadłuba wykorzystałem „patent” Zbyszka.
Miałem trochę kłopotów z pawężą
Pokład wykonałem z listewek uzyskanych z deski do krojenia. Miała być brzozowa, ale była produkcji chińskiej i chyba było inne drewno.
Kadłub wykonany jest z olchy a wszystkie nadbudówki z listewek z topoli i pomalowane bejcą olcha.
Nadbudówki zrobione są na bazie szkieletu i oklejone listewkami.
Przekładnie zębate windy kotwicznej i ładunkowej zrobiłem z ryflowanych kołków bukowych Zęby wypiłowałem trójkątnym iglakiem Bulaje i koło sterowe zostały zakupione.
Dalszy ciąg prac będę już dokumentował i zamieszczał zdjęcia w relacji.
Teraz trochę zdjęć efektów mojej pracy.
Pozdrawiam Sławek
Myślałem, że będę musiał się pożegnać z modelarstwem, ale chyba jeszcze nie teraz.
Ponieważ nie znoszę bezczynności to zabrałem się za model Karl und Marie gdyż jest dość prosty i nie wymaga dużego nakładu pracy. Relacji nie zakładałem bo wydawało mi się, że nie będę w stanie go skończyć. Ale pracując, tak jak zdrowie pozwalało, codziennie od pól do godziny, ku mojemu zadowoleniu model jest prawie skończony.
Oprócz planów opierałem się głównie na relacji RomkaS i wurcelstocka oraz posiłkując się zdjęciami zamieszczonymi http://www.modelships.de/Karl_und_Marie/Karl-und-Marie_eng.htm. Przy budowie kadłuba wykorzystałem „patent” Zbyszka.
Miałem trochę kłopotów z pawężą
Pokład wykonałem z listewek uzyskanych z deski do krojenia. Miała być brzozowa, ale była produkcji chińskiej i chyba było inne drewno.
Kadłub wykonany jest z olchy a wszystkie nadbudówki z listewek z topoli i pomalowane bejcą olcha.
Nadbudówki zrobione są na bazie szkieletu i oklejone listewkami.
Przekładnie zębate windy kotwicznej i ładunkowej zrobiłem z ryflowanych kołków bukowych Zęby wypiłowałem trójkątnym iglakiem Bulaje i koło sterowe zostały zakupione.
Dalszy ciąg prac będę już dokumentował i zamieszczał zdjęcia w relacji.
Teraz trochę zdjęć efektów mojej pracy.
Pozdrawiam Sławek