Strona 15 z 34
Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 13:39
autor: RomekS
Bez przesady Zbyszku, ,,
Im dalej tym bardziej sobie czlowiek zdaje sprawe ze swych niedorobek w modelu.
Co do planow to racja,
w tej chwili np nie wiem jak powinny przebiegac listwy burtowe w K&M.
Ja bede robil opcje 1 albo 4 bo wydaje mi sie najlatwiejsza.. i logiczna..
ale ktora jest poprawna ?????
Kombinacji moze byc duzo wiecej ..

Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 13:48
autor: jerry_bee
Zbyszek napisał:
Trzeba by przycisnąć kolegę Jerrego o pozostałe rysunki.
Panowie, nie ma sprawy, tylko nastapiło u mnie w pracy przepełnienie bufora ;) muszę najpierw parę spraw uporządkować, wtedy ruszymy dalej z tematem. dajmy też dojść do siebie Mirkowi, siedzi co prawda cicho, ale nas obserwuje ;)
Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 17:26
autor: Hadżi
Witam!
Miałem się nie odzywać ale...
Jerry Antoniemu pokazuje jak powinna wyglądać pawęż i na tym zdjęciu widać jak powinien wyglądać reling burtowy.
A te wzmocnienia to nie ozdoby tylko elementy konstrukcyjne kadłuba i zazwyczaj na wyobleniach dziobowych i rufowych gdzie występują większe naprężenia jest ich zawszw gęściej niż na śródokręciu.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 17:27
autor: Hadżi
Witam!
Miałem się nie odzywać ale...
Jerry Antoniemu pokazuje jak powinna wyglądać pawęż i na tym zdjęciu widać jak powinien wyglądać reling burtowy.
A te wzmocnienia to nie ozdoby tylko elementy konstrukcyjne kadłuba i zazwyczaj na wyobleniach dziobowych i rufowych gdzie występują większe naprężenia jest ich zawszw gęściej niż na śródokręciu.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 17:44
autor: RomekS
Hadżi napisał:
Witam!
Jerry Antoniemu pokazuje jak powinna wyglądać pawęż i na tym zdjęciu widać jak powinien wyglądać reling burtowy.
Nie zeby sie sprzeczac :) :) :)
Ale Hadzi nie masz racji z ta fotka. :(
Nie zgadza sie ona z zadna wersja planow i jest wersja mocno uproszczona. :(
Na planach (obojetnie czy rosyjskich czy niemieckich) jest tak jak narysowalem tylko nie wiem jaki jest uklad...
Chyba ze masz moze jakies fotki oryginalu
co byloby najbardziej przekonujace.
I wtedy przyznam Ci racje....
:) :) :)
Tu jest rysunek Zbyszka, ktory to rysunek prawie zgadza sie z planami,
chodzi tylko szczegoly zamocowania, ktorych na planach nie ma...

Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 20:21
autor: KID
RomekS napisał:
Chyba ze masz moze jakies fotki oryginalu
co byloby najbardziej przekonujace.
[/quote]
W sieci jest pełno fotek zachowanych bałtyckich galeasów. Ot choćby ta stronka szwedzkich żaglowców turystycznych:
http://www.ssf.h.se/fartyg/listaFtg.asp?visa=alla
Warto przejrzeć te zdjęcia, choćby dla poznania szerokiej gamy rozwiązań technicznych stosowanych w tej klasie stateczków. Niektóre z nich mają już np. kadłuby kompozytowe, więc nie ma sensu się spierać o drobne szczegóły.
Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 20:34
autor: mirek
Uważam , że najlepsze rozwiązanie to wariant nr. 1. Na tyle mnie niestety jest obecnie stać :( :(
Odp:K&M Romek Budowa
: 04 sty 2006, 20:42
autor: Vikitor
O kurczaczek :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Zbyszka rysunki rzadza!
Moim skromnym zdaniem to rozwiazanie wyglada bardzo przekonujaco;
Zaryzykowalbym twierdzenie ze to wlasnie tak ma byc :)
Pozdrawiam, Wiktor
Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 21:17
autor: RomekS
Swietna strona podana przez KIDA. Dzieki. :)
Kiedys szukalem galeasow i nijak nie moglem znalezc
Warto faktycznie poogladac.
Nie sprzeczajmy sie,
Mirek rozwial watpliwosci i robie dalej wersje 1
Tylko znowu maly problem, najpierw musze chyba zamocowac odciagi want....
albo przewidziec dla nich wyciecia w listwie relingowej.
fot.

Odp: K&M (RomekS)
: 04 sty 2006, 21:51
autor: Tomek Aleksinski
RomekS napisał:
Bez przesady Zbyszku, ,,
Im dalej tym bardziej sobie czlowiek zdaje sprawe ze swych niedorobek w modelu.
Co do planow to racja,
w tej chwili np nie wiem jak powinny przebiegac listwy burtowe w K&M.
Ja bede robil opcje 1 albo 4 bo wydaje mi sie najlatwiejsza.. i logiczna..
ale ktora jest poprawna ?????
Kombinacji moze byc duzo wiecej ..

Nie wiem, czy i na ile, moje zdanie sie tu liczy (nie znajac w detalach tego modelu), ale najbardziej historycznie autentyczna sytuacja jest na rys.3. W modelu mozesz zrobic jak jest na rys. 3 albo na rys. 1. Bez znaczenia, a - jesli wybierzesz wariant nr.1, uproszczenie i odstepstwo od rys.3 nie bedzie istotne.