Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • Duguay-Trouin - Strona 3
Strona 3 z 13

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 13 lut 2009, 03:18
autor: Rado
Jasne. Ale wtedy:

- nie dałbym Ci niepowtarzalnej szansy powiedzenia "a nie mówiłem" a tego bym sobie nie darował :)
- nie miałbym po co nastawiać się na powolne gromadzenie wiedzy i zbieranie materiałów tylko jak wszyscy "sklejacze" poszedłbym na gotowe.

Sumując to co mam w tej chwili: mam przyzwoite linie kadłuba, nienajgorszy przekrój z rozmieszczeniem schodni, gretingów i kabestanów. Mam rzuty 4 pokładów z 1805 (te późniejsze są do kitu). Mam zdjęcia pokazujące układ stealersów na rufie, te z wnętrzem (kabestan główny, pokładniki itd). Mam wreszcie wymiary omasztowania i kilka obrazów z epoki pokazujących jego wygląd. W połączeniu z THE 74 GUN SHIP i 74- to 120-GUN SHIPS od Ancre daje to jakąś tam bazę.

Czy zobaczysz skończony przeze mnie model ? Nie mam zielonego pojęcia i mówiac szczerze nie bardzo mnie to obchodzi. Z całym szacunkiem- bawię się w to dla siebie a nie po to, żeby komukolwiek cokolwiek udowadniać. W każdym razie dziękuję za pomoc i dobrą radę.

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 13 lut 2009, 03:53
autor: Tomek Aleksinski
Masz racje! Moze przeholowalem z tym moim wpisem.
Cofam wiec wszystko co napisalem i prosze bys nie bral tego na powaznie.
Nie znajac Twych zamiarow, nie powinienem wciskac sie z radami. Niektorzy chca budowac modele, inni kolekcjonuja plany czy ksiazki historyczne (znalem takich paru) i nie ma w tym nic gorszacego.

Zycze Ci samego zadowolenia w Twych zamierzeniach! :)

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 13 lut 2009, 03:55
autor: Rado
Tomku- nie powiedziałeś niczego złego i absolutnie nie mogę Ci nic mieć za złe. Twoje zdrowie i jeszcze raz dziękuje.

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 13 lut 2009, 04:00
autor: Hefajstos
no szkoda że go zatopili, mogli go postawic na brzegu w porcie pod chmurką stał by se do dziś, co by zgniło to by zgniło ale coś by sie uchowało. EDIT- materiały które znalazłem do tej pory (okręt walczył pod Trafalgarem, zdążył zagrać w jednym filmie a zatopiono go w 1949 bo uznano że przywrócenie do stanu pierwotnego byłoby zbyt kosztowne, mimo tego że miał więcej oryginalnego dębu niż Victory) wrzuciłem do albumu google:
http://picasaweb.google.pl/RKurczewski/HMSImplacable?authkey=U00DjjsxK7c&feat=directlink[/quote [quote][/quote]Rado napisał:
[quote]Nie wiem czy ktoś z kolegów chciałby się dołączyć- próbuję wyciągnąć plany tej jednostki z NMM. Pewnie nie będą "do publikacji" ale chciałbym spróbować przymierzyć się do kolejnego modelarskiego (drewnianego, nie cyfrowego) projektu. Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś materiały związane z tym okrętem- będę zobowiązany.

Career
Built Rochefort, 1789
Fate Scuttled, 1949

Displacement: 1,896 tonnes
Length: 55.3m
Width: 14.9m
Beam: 6.7m
Draught:
Class: 3rd rate
Speed:
Complement: 670
Armament: 80 guns:
[url][/url]
* 30 × 32pdr
* 12 × 32pdr carronade
* 30 × 18pdr
* 2 × 12pdr
]

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 13 lut 2009, 10:50
autor: awas
Cześć Rado
Podtrzymam Cie na duchu. Jesli będę mógł Ci pomóc to możesz na mnie liczyć.
Materiały, które dostałeś sa praktycznie takie same jak dla wiekszosci okrętów z tamtej epoki i kazde dostepne plany są rekonstrukcją.
Mam pytanko.
Napisałeś, że dostepne są plany:
- As fitted: lines/profile 1810, skala 1/48, cena 16.56 (funtów)
- decks (1810) skala 1:96 cena 16.56

- gun deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
- upper deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
- cabins on upper deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
a w nastepnym poście piszesz o planie pokładów z 1805, co by sugerowało, że moze bycv w wersji francuskiej.

Jesli masz plany -as fitted to oznaczałoby okret po przebudowie w ok. 1810 r. W każdym razie w wersji "brytyjskiej". Jesli masz wątpliwości to jest sporo typowych różnic pomiedzy brytyjska, a francuska konstrukcja, na podstawie których mozna wnioskować.
Pozdrawiam
Artur

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 13 lut 2009, 14:32
autor: Rado
Dzięki za dobre słowo :)

Tak naprawdę nie ma wcześniejszych materiałów dotyczących tej jednostki także jeśli nie chcę zdawać się na zupełne gdybanie to muszę uznać za podstawę właśnie ten plan główny- z 1810, tym bardziej że wszystkie obrazy przedstawiające okręt pokazują go w walce z Wsiewołodem (około 1808). Podejrzewam że fitting o którym mowa obejmował raczej gruntowną zmianę takielunku (tak czy tak konieczną po tym jak w trakcie bitwy okręt stracił wszystkie maszty) na standardowy, brytyjski niż przebudowę kadłuba. Nie ma innych informacji - choćby relacji- na temat rozmiarów tej przebudowy. Wymiana takielunku to dla mnie sprawa o tyle "wygodna", że angielski uległ już wówczas standardyzacji chociaż mając wymiary kadłuba i bazując na materiałach Ancre można pokusić się i o francuski rig.

Póki co myśle że zrobię tak: właśnie jadę do punktu gdzie zeskanują mi plany w dużej rozdzielczości. Przerysuję je na wektorówkę w Corelu. Wrzucę w 3d żeby zobaczyć czy wszystko "składa się" poprawnie, przy tej okazji powinienem też wychwycić czego mi brakuje i móc ocenić czy mam dość żeby pójść dalej. Jak skończę ten etap- będę kombinował dalej. Póki co nie ma sensu więcej zawracać głowy na forum, trzeba usiąść i "wyczyścić" rysunki zamiast gadać ;).

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 26 mar 2010, 08:48
autor: Rado
Czy ktoś z kolegów wie gdzie można by kupić gotowe płyty pokrycia dna (1/90) ?

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 26 gru 2010, 16:50
autor: Rado
Z archiwum British Pathe

http://www.youtube.com/watch?v=vObkluMUvWo

Inne klipy na

http://www.britishpathe.com

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 27 gru 2010, 23:37
autor: Rado
Kolejno: wygląd ogólny, ten sam rzut z nałożoną warstwą przekroju i początki rozrysu układu wręg.

http://lh4.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVxdYFtdI/AAAAAAAATkM/p4FD0lsUhFE/Nowy-1.jpg
http://lh4.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVw8wHdrI/AAAAAAAATkI/dy8NzkquA2Y/Nowy-2.jpg
http://lh3.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVwdXIWBI/AAAAAAAATkE/Fnga3Hghp5M/Nowy-3.jpg

O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)

: 28 gru 2010, 11:22
autor: oksal
Budowę zamierzasz prowadzić w "stylu admiralicji"?

Rado napisał:
Z archiwum British Pathe

http://www.youtube.com/watch?v=vObkluMUvWo



Przy okazji zwróćcie uwagę na grubość furty a poszycia zewnętrznego burt. I chyba tak powinno być. Gdyby przyjąć gęstość dębiny na 800kg/m^3 wymiary furty
EDIT: (początkowo błędnie przyjąłem grubość poszyci burty)
3ft6inx2ft9inx(4 lub 5)in to by dało masę takiej klapy
około.... 42inx33inx9in=1,006mx0,84mx(0,1016 lub 0,127)m=~(0,085 lub 0,107)m^3 czyli od 0,085m^3*800kg/m^3.....~68kg do 85kg . Ciekawe jakie były proporcje grubości furt do grubości poszycia, no i czy na prawdę przybijano takie wzmocnienia na furtach jak na burtach? Co widać na "odrestaurowanym" Vctory. Wiem, temat już "leciał".
Obrazek