:) The Amsterdam był 18-ty statek towarowy wieku Holenderska Kompania Wschodnioindyjska.
Statek rozpoczął dziewiczy rejs z Texel do Batavia dniu 8 stycznia 1749,
ale został zniszczony w czasie sztormu na Morzu Północnym na 26 stycznia 1749.
Dziewiczego rejsu z Amsterdamu był planowany od holenderskiej wyspie Texel do rozliczenia w Indiach Wschodnich Batavia.
Statek, pod dowództwem 33-letni kapitan Willem Klump, że załoga 203, 127 żołnierzy i 5 osób.
Amsterdam został obciążony z tkaniny, wino, balastowe kamień, armaty, papier,
długopisy, rury, towarów produkcji krajowej i 27 skrzyń srebrnych monet guldena.
Całego ładunku byłoby warte kilka milionów euro w nowoczesne pieniędzy.
W dniu 15 listopada 1748 statek się jej Pierwsza próba ale wrócił na 19 listopada 1748 ze względu na niekorzystny wiatr.
Statek się Druga próba w dniu 21 listopada 1748, która również nie, z którego statek powrócił na 6 grudnia 1748.
The Trzecia próba został złożony w dniu 8 stycznia 1749.
Amsterdam miał problemy w Kanał Angielski sklejaniu się silnym sztormem zachodnim.
Przez wiele dni dostała nie dalej niż Beachy Head w pobliżu Eastbourne.
Black Death ukazał się wśród załogi i bunt wybuchł.
Wreszcie przerwał i ster statku, bezsilna w burzy, która ma fundament w błocie
i piasku w zatoce Bulverhythe na 26 stycznia 1749, 5 km na zachód od Hastings.
Zaczęła tonąć w błocie, gdzie większość keel do dziś, doskonale zachowany.
Niektóre z towarów, w tym monety srebrne, został usunięty na przechowanie przez władze lokalne.
Wystąpiły pewne grabieży i angielskim wojska do pobrania w celu dostosowania sytuacji do porządku.
Załoga opiekę na miejscu przed zwróciło się do Holandii.
W 1969 roku w Amsterdamie odkryto po narażeniem przez odpływu wiosną.
Jest to najlepiej zachowany statek VOC kiedykolwiek znaleziono. Archeolog Peter Marsden nie pierwszy geodezji wraku,
i radził dalszych wykopalisk.
Wrecksite została wyznaczona na podstawie ustawy o ochronie wraków na 5 lutego 1974.
Niektóre wyniki są na miejscu katastrofy i Coastal Heritage Centre w Hastings.
Replika statku został zbudowany z drewna Iroko przez 400 ochotników z wykorzystaniem narzędzi z okresu pomiędzy 1985 a 1990.
Było płynęły do Amsterdamu i zwykle jest zacumowany obok Holandia Maritime Museum,
gdzie jest otwarty dla zwiedzających.
