Strona 2 z 2
Re: Dobór śruby napędowej
: 15 sty 2017, 16:35
autor: grzesiekcichy
sebka35 pisze:Nie wiem jaka szkoła cie uczyła ,ale wał powinien być osadzony pod kątem .z tego co kojarze łódka bedzie miała dwa silniki ? skoro maksymalną śrubę możesz założyć 55 to jaki cel widzisz w przekładni ?
Właśnie żadna i dopiero się uczę, ale z tego co wiem nie jest to reguła i może być umieszczona w traki sposób. Tak łódź będzie miała 2 silniki. Śruba 55 może być zbyt dużym obciążeniem dla silnika zaś zwiększenie obrotów może powodować zjawisko kawitacji. Przekładnia daje nam zmniejszenie obrotów a zarazem zwiększenie mocy.
Re: Dobór śruby napędowej
: 15 sty 2017, 17:21
autor: sebka35
Oj to Przepraszam zarą szkołe!!!
Kolego nie kombinuj z przekładnią zastosuj te silniki co podalem ci wcześniej link śruby dopasujesz sobie w trakcie, po pierwszym pływaniu wszystko wyjdzie.Nawed jak bedziesz zmuszony założyć śrube 55 to już kawał wiatraka jest.
Wały masz już obsadzone w tej łódce? Weź pod uwage wy śruby były przeciwbieżne .
Kolega ma te motorki w łódce zanentowej i pływa na 1/2 gazu i też na dwuch silnikach
Re: Dobór śruby napędowej
: 15 sty 2017, 18:41
autor: grzesiekcichy
Co do wałów to dopiero zabieram się do ich zrobienia.
Ten silnik który podałeś ma 2 wady

- Nie nadaje się do napięcia 12V.
-nie nadaje się do zasilania z akumulatora żelowego tylko z pakietów (aku. ma zbyt mały prąd)
Re: Dobór śruby napędowej
: 15 sty 2017, 18:54
autor: sebka35
Zapewniam ze nadaje sie na zasilanie z aku żelowych
Re: Dobór śruby napędowej
: 15 sty 2017, 20:06
autor: Irek350
Grzesiek - twoje silniki mają 13W/szt. , a te co podał Sebka 69W/szt. więc chyba widzisz różnicę.
Co do napięcia zasilania nie wiem dlaczego uparłeś się przy 12V i aku żelowym?
Aku żelowe ma tylko jedną zaletę, dużą pojemność i stosuje się je tam gdzie potrzebny jest długi czas pracy i nie ma znaczenia duży ciężar akumulatorów.
Silniki i tak będziesz musiał zasilać poprzez regulatory obrotów więc powinno wystarczyć ograniczenie wychylenia drążka na aparaturze do powiedzmy 80% i nie powinieneś przeciążyć silników.
Ja na twoim miejscu zainwestował bym w silniki trójfazowe małe, mocne, prosta konstrukcja, szeroki zakres napięć zasilania.