Koga to strona miłośników modelarstwa szkutniczego. Znajdziesz tu wszystko, co jest Ci potrzebne do zbudowania modelu od podstaw. Pochwal się swoją pracą, zapytaj o opinię naszą społeczność, wymień się doświadczeniami. Jak znajdziesz chwilę - spotkaj się z nami w realu albo na shoutboxie. Serdecznie zapraszamy.

Strona główna Grupy Santisima Trinidad 1769 - 1805
Santisima Trinidad 1769 - 1805

Ustawienia grupy

Galerie zdjęć

Filmy

canon de marine de douze livres 01:27
Liczba wyświetleń: 1787
2011-05-16 13:36:12
Drunken Sailer - Irish Rovers 02:40
Liczba wyświetleń: 1803
2011-03-07 21:25:33
The Pirates - Song of Victory 02:39
Liczba wyświetleń: 1412
2011-02-24 23:31:29

Wydarzenia

Santisima Trinidad 1769 - 1805
Informacje o grupie
Kategoria:
Nazwa:
Santisima Trinidad 1769 - 1805
Założona:
czwartek, 16 grudnia 2010
Założyciel:

Opis

Grupa modelarzy zainteresowanych historią oraz budową modelu Santisima Trinidad (1769 - 1805), największego żaglowca epoki Wojen Napoleońskich oraz innych liniowców tego okresu m.in. HMS Victory. Wymiana poglądów, informacji, ciekawostek.

Komunikaty

sobota, 29 września 2012 przez Karrex
Polecam opracowanie kol. Jarka (jarcio) ->> Olinowanie HMS Victory, pomocne przy wykonywaniu otaklowania okrętów liniowych.

http://www.koga.net.pl/forum/viewtopic.php?f=520&t=45356
czwartek, 16 grudnia 2010 przez Karrex

Forum grupy

Rozpoczęta przez Karrex,
Rozpoczęta przez Karrex,
Wojtek napisał:Te 3 mm bloczki to chyba jednak trochę za duże, nawet do skali 1:86. Do skali 1:96 przyjmę bloczki 2mm.  Jak dobrze rozumiem jeśli chodzi o układ bloczków to na linie hamującej, bliżej wylotu lufy mocowany jest bloczek podwójny a z drugiej strony bloczek pojedynczy, czy coś pomieszałem? Pozdrawiam Wojtek Jeżeli weźmiesz pod uwagę, że wydawca (DeA) daje bloczki 4 - 5 mm, to te 3 mm to "szyszunia" ;).A tak poważnie to bloczki 3 mm, są do największych (najcięższych dział), 2 mm mogą być do tych mniejszych na górnych pokładach (mówię o skali 1:84). Dla twojej skali oczywiście, że 2 mm jest OKI.Co do podwójnego bloczka to dobrze zrozumiałeś. Dodam, że na zdjęciach z Victory są dwie talie odciągające, a na schemacie http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=33102&mode=view jest jedna, ta dłuższa.Na w/w schemacie masz dwa bloczki podwójne.____________________PozdrawiamKarol
Ostatni post Karrex z dnia poniedziałek, 15 lutego 2016

Komentarze

Karrex
Strony z oksydami (stal, znal, srebro) i patynami (miedź i stopy miedzi)

http://www.hobby4men.com/oksyda-na-zimno-oksyblack-plyn-60-ml
http://www.maski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=53

http://www.oksyda.com.pl/kat/2/patyny.html
http://www.oksyda.com.pl/kat/1/oksydy.html
wtorek, 16 lutego 2016 11:50
 
Karrex
Witaj Smoku,
ja mam trochę inne wymiary, przez zaokrąglenie pokładu rufówki (być może 4 - 5 mm więcej niż w zestawie).

Długość przez górne pokłady - 678 mm (bez pawęży).
Długość kadłuba - 694 mm.
Długość z kolanem dziobowym (bez figury) - 755 mm.

Pzdr
poniedziałek, 24 lutego 2014 23:22
 
Smok_740
Karolu jaka jest długość kadłuba ST z zestawu    ale samego kadłuba bez bukszprytu :)
środa, 19 lutego 2014 10:21
 
Karrex
Zapraszam kol. Jarcia do zamieszczenia swojego opracowania w grupie, jednocześnie dzięki za opracowanie, przydatne nie tylko przy budowie HMS Victory, ale również każdego liniowca z przełomu XVIII/XIX w.
sobota, 29 września 2012 13:01
 
Karrex
Rado, dzięki za obrazy.
środa, 14 września 2011 18:24