Koga to strona miłośników modelarstwa szkutniczego. Znajdziesz tu wszystko, co jest Ci potrzebne do zbudowania modelu od podstaw. Pochwal się swoją pracą, zapytaj o opinię naszą społeczność, wymień się doświadczeniami. Jak znajdziesz chwilę - spotkaj się z nami w realu albo na shoutboxie. Serdecznie zapraszamy.

Witam.

Witaj nowy kadecie. Wszyscy użytkownicy Kogi Cię serdecznie witają. Cieszymy, że do nas zawitałaś/eś, jednak prosimy o przedstawienie się w kilku słowach.

Re: Witam.

Postprzez TomekA » 31 Sty 2020, 23:10

sferoida napisał(a):Tak tylko głośno myślę, a gdyby zrobić nóż tokarski, taki wzorzec-negatyw z np. cykliny.
Do drewna pewnie pójdzie, a do mosiądzu? Może małym zbiorem.


Raczej tak nie da rady. Toczenie polega na raczej 'ostrym' koncu noza tokarskiego, ktory niejako 'zeskrobuje' powierzchnie toczona w maly rowek i noz sie tylko przesuwa w boki, poszerzajac ow 'rowek'.
Jesli bedziesz probowal toczyc takim bardzo szerokim (na dlugosc Twego dziala) nozem-forma, to wowczas beda zbyt duze sily napierajace na toczony walek i calosc tylko bedzie popychana a nie toczona. Sprobuj!
Sam kiedys probowalem toczyc tak rowki na krawedziach jufersow wstepnie uformowanym w ten ksztalt nozem i bylo bardzo trudno! A tamten noz byl znacznie wezszy od tego ktory proponujesz...

Gdy toczysz za pomoca takiego w/w duplikatora, uzywasz tam noza o spiczastym koncu i tylko przesuwasz nim w boki i stopniowo naciskasz w glab materialu toczonego, idac za ksztaltem owej przygotowanej "formy", co pozwala Ci dobrze toczyc....
Awatar użytkownika
TomekA
 
Posty: 651
Rejestracja: 03 Paź 2011, 04:04
Miejscowość: dziupla w baobabie

 

Re: Witam.

Postprzez Kinio » 01 Lut 2020, 14:27

Dokładnie tak. Noże z kształtem raczej wykorzystuje się do promieni itp w sumie to nie widziałem żeby ktoś kiedyś stworzył nóż kształtowy szer np+/- 60 mm i toczył coś " na raz" albo skończyło by się to złamaniem noża albo wypchnieciem materiału
Kinio
 
Posty: 7
Rejestracja: 31 Sty 2020, 14:34
Miejscowość: Tarnowskie Góry

 

Re: Witam.

Postprzez Kinio » 03 Lut 2020, 13:50

IMG_20200203_124835.JPG

Wracam do tematu toczenia dział. Poniżej wykonane na podstawie rysunku który otrzymałem.
Z braku materiału odpowiedniej średnicy musiałem zrobić przekłamanie na średnicy.... Niestety koszty w przypadku mosiądzu wychodzą dość spore....
Kinio
 
Posty: 7
Rejestracja: 31 Sty 2020, 14:34
Miejscowość: Tarnowskie Góry

 

Re: Witam.

Postprzez lukaszg » 24 Mar 2020, 21:43

Czy tutaj nie sprawdziłaby się metoda na toczenie nagli przedstawiona przez Tomka tutaj?
Awatar użytkownika
lukaszg
 
Posty: 43
Rejestracja: 28 Maj 2019, 19:13
Miejscowość: Białystok

 

Re: Witam.

Postprzez TomekA » 25 Mar 2020, 05:06

lukaszg napisał(a):Czy tutaj nie sprawdziłaby się metoda na toczenie nagli przedstawiona przez Tomka tutaj?


Byc moze tak. (nawiasem mowiac, to nie moja metoda, a sposob opracowany przez Eda Tosti z Model Ship World forum, ktory on zaprezentowal tez w swych ksiazkach nt. budowy klipra "Young America").
Byloby tylko wiecej pilowania w mosiadzu, ciut latwiej poszloby pewnie z profilowaniem dzial w drewnie - w sumie to bardziej miekki material od metalu.
Zastapienie uzycia noza tokarskiego pilniczkami. Hmmm.....
Alternatywna metoda profilowania dzial jest tez uzycie tokarki sprzezonej z duplikatorem, podobnie jak jest to zaprezentowane tutaj...
http://www.bluemelon.com/pstrykacz/chan ... to-5675667
Awatar użytkownika
TomekA
 
Posty: 651
Rejestracja: 03 Paź 2011, 04:04
Miejscowość: dziupla w baobabie

 

Re: Witam.

Postprzez Kinio » 07 Kwi 2020, 07:55

Raczej ciężko było by wykonać działa takim sposobem w np 1/30 mosiądz a drewno ... Wiadomo... Po pikniku zostały by spore ślady trudne do usunięcia z tworzywie byłyby problem ciepła przy tarciu i pewnie by się odkształcilo... Oczywiście nóż też grzeje materiał ale wydaje mi się że w tym wypadku mniej.... Dużym problemem wykonanie takiego szablonu.... Szczególnie w np właśnie 1/30 gdzie działa mają ponad 60 mm. Sam szablon też spory problem,żeby było dokładnie trzeba by to zrobić drutowką....działo ma jednak skaplikowany kształt. A tu koszty dla kilku szt jest ogromny
Kinio
 
Posty: 7
Rejestracja: 31 Sty 2020, 14:34
Miejscowość: Tarnowskie Góry

 

Re: Witam.

Postprzez SZKUTNIK » 07 Kwi 2020, 12:49

Ahoj!

A nie lepiej zrobić odlewy z żywicy? Wyjdzie znacznie taniej.
Pozdrawiam SZKUTNIK

szkutnik-model@wp.pl
Awatar użytkownika
SZKUTNIK
 
Posty: 164
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Olsztyn

 

Poprzednia

Wróć do Przywitalnia

Użytkownicy On-line

1 użytkownik i 727 gości online