Koga to strona miłośników modelarstwa szkutniczego. Znajdziesz tu wszystko, co jest Ci potrzebne do zbudowania modelu od podstaw. Pochwal się swoją pracą, zapytaj o opinię naszą społeczność, wymień się doświadczeniami. Jak znajdziesz chwilę - spotkaj się z nami w realu albo na shoutboxie. Serdecznie zapraszamy.

Olinowanie HMS Victory

Tu pacujemy nad poradnikiem

Re: Olinowanie HMS Victory

Postprzez Jarcio » 28 Maj 2017, 18:52

Krzysztofie. W tym wątku nie ma spóźnionych pytań, wszystko jest do wyjaśnienia i ewentualnej zmiany, jeśli coś się nie zgadza, nawet jeśli dotyczy to bardzo zamierzchłych wpisów :)
Informacja, że pendant na bezanie jest pojedyncza pochodzi właśnie z książki Longridge'a. Na stronie 228 jest taki opis "The mizen lower pendant was 16 ft long and single". Przy czym, pod pojęciem pojedyncza, abyśmy dobrze się rozumieli, pojmuję jedną pendant na każdej burcie.
Awatar użytkownika
Jarcio
 
Posty: 335
Rejestracja: 17 Lut 2011, 14:43
Miejscowość: Gdynia

 

Re: Olinowanie HMS Victory

Postprzez kbuczen » 28 Maj 2017, 20:01

Faktycznie - opisane jest tak jak podałeś . Ja oparłem sie na planach zamieszczony w tej książce (plan 6) i tam na bezanie są 2 , tak jak na pozostałych .
McGowan - 1 pendant
Anatomy of the ship - 2
No i Caldercraft -2
Taki szczegół , a trzeba coś wybrać ;)
Awatar użytkownika
kbuczen
 
Posty: 151
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:56
Miejscowość: koszalin

 

Re: Olinowanie HMS Victory

Postprzez Jarcio » 12 Lut 2018, 13:13

Gejtawa (clue line) – (średnica 0,2 mm) – stały koniec liny mocowany jest do rogu szotowego, dalej gejtawa przechodzi przez blok gejtawy (długość 2 mm), zamocowany do rei przewiązem, ok. 10 mm na zewnątrz szponów, następnie przez pojedynczy blok (długość 2 mm) zamocowany dookoła rufowej, poprzecznej belki salingu fokstengi i w dół w kierunku pokładu gdzie odkładana jest na knadze mocowanej do siódmej wanty foka (licząc od dziobu).

gejtawa fokbramsla.jpg
Awatar użytkownika
Jarcio
 
Posty: 335
Rejestracja: 17 Lut 2011, 14:43
Miejscowość: Gdynia

 

Re: Olinowanie HMS Victory

Postprzez Jarcio » 12 Lut 2018, 13:28

Szot (sheet) – (średnica 0,2 mm) – stała część mocowana jest do rogu szotowego, dalej lina przechodzi przez snatch block (rysunek po prawej stronie; nie znalazłem polskiego odpowiednika dla nazwy tego bloku) zamocowany po rufowej stronie fokmarsrei, następnie biegnie wzdłuż rei i przechodzi przez pojedynczy blok (długość 2,5 mm) zamocowany tuż obok szponów i bloku gejtawy fokmarsla. Dalej szot biegnie wzdłuż masztu i ostatecznie jest odkładany na szóstej knadze na fokwancie (licząc od dziobu).

szot fokbramsla.jpg
Awatar użytkownika
Jarcio
 
Posty: 335
Rejestracja: 17 Lut 2011, 14:43
Miejscowość: Gdynia

 

Poprzednia

Wróć do Warsztat

Użytkownicy On-line

7 użytkowników i 795 gości online