Koga to strona miłośników modelarstwa szkutniczego. Znajdziesz tu wszystko, co jest Ci potrzebne do zbudowania modelu od podstaw. Pochwal się swoją pracą, zapytaj o opinię naszą społeczność, wymień się doświadczeniami. Jak znajdziesz chwilę - spotkaj się z nami w realu albo na shoutboxie. Serdecznie zapraszamy.

Szkuner Albators OcCre

Pierwsze kroki w modelarstwie szkutniczym

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez Bartas89 » 11 Lis 2017, 22:52

Dzięki za rady, poprawię to. Dużo szlifowania jest i dwa dni to robiłem. Jeśli chodzi o rufę to ona jest ok, tak?
Bartas89
 
Posty: 34
Rejestracja: 30 Wrz 2017, 12:01
Miejscowość: ZG

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez RomekS » 12 Lis 2017, 10:19

Zanim zrobisz cokolwiek, przeanalizuj to..
viewtopic.php?f=7&t=36516&p=36528&hilit=berbice#p36528
Będzie Ci dużo łatwiej poszywać planki. Tylko na wypełnienie daj miękkie drewno.
Lipa lub balsa, którą przed przyklejeniem wstępnie przeszlifuj do wymaganego kształtu.
Awatar użytkownika
RomekS
 
Posty: 3441
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Toruń

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez Bartas89 » 12 Lis 2017, 22:03

Jest lekki problem bo burty idą pod kątem i nie wiem za bardzo jak mam je okleić żeby było prosto. Macie jakiś pomysł?

Image
Bartas89
 
Posty: 34
Rejestracja: 30 Wrz 2017, 12:01
Miejscowość: ZG

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez ostry_gl » 12 Lis 2017, 22:14

Zrób tak jak radzi RomekS - przynajmniej na dziobie i rufie. Potem poszyj kadłub, a do tego czasu olej burty. I zacznij słuchać rad i je wprowadzać w życie, a nie pytać ciągle o coś innego.
Jak nie zepsujesz i nie poprawisz to się nie nauczysz.
A jak zepsujesz coś z zestawu to dorobisz sobie nowe od podstaw i też będzie dobrze - więc nię pękaj tylko działaj skoro na własne życzenie rzuciłeś się na głęboką wodę :)
Powodzenia,
Łukasz
W stoczni: Karl und Marie, NSS-650 standard, Endeavour II
W porcie: Dżonka
http://mksgwarek.blogspot.com/
Awatar użytkownika
ostry_gl
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 Kwi 2015, 22:18
Miejscowość: Gliwice

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez TomekA » 13 Lis 2017, 07:45

Bartas89 napisał(a):Jest lekki problem bo burty idą pod kątem i nie wiem za bardzo jak mam je okleić żeby było prosto. Macie jakiś pomysł?



Nie bardzo rozumiem, pod jakim kątem? Względem czego? Może załączysz fotkę albo szkic wyjaśniający o co dokładnie Ci chodzi?
Awatar użytkownika
TomekA
 
Posty: 351
Rejestracja: 03 Paź 2011, 04:04
Miejscowość: miasteczko

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez Bartas89 » 13 Lis 2017, 14:09

W sensie, że się zwężają.
Bartas89
 
Posty: 34
Rejestracja: 30 Wrz 2017, 12:01
Miejscowość: ZG

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez RomekS » 13 Lis 2017, 22:13

Bartas89 napisał(a):W sensie, że się zwężają.

Odpowiedź nic nie wyjaśniająca, ale domyślam się o co biega...
Burtę ze sklejki namocz w ciepłej wodzie, a następnie
ukształtuj na gorąco np lutownicą kolbową.
Tam gdzie będziesz przygrzewał, tam burta sie skurczy i wygnie.
Nie rób nic "na siłę" bo spierdzielisz burtę. no i nie przypal.
Po ukształtowaniu na gorąco burta sama się ułoży.
Uważaj żeby w tym miejscu (fot.) nie złamać.
Załączniki
Burta.jpg
Awatar użytkownika
RomekS
 
Posty: 3441
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Toruń

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez Slawek Kromer » 13 Lis 2017, 22:25

uważam że ktoś jest wielkim nygusem i trzeba mu wszystko podać na tacy.Romek - gdyby bartas trochę się postarał i poszukał to jest kilka relacji gdzie jest opisane co i jak ale po co się męczyć
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
 
Posty: 979
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Pabianice

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez Bartas89 » 13 Lis 2017, 23:00

Poprawiłem szlifowanie dziobu.

Image

Image

Image
Bartas89
 
Posty: 34
Rejestracja: 30 Wrz 2017, 12:01
Miejscowość: ZG

 

Re: Szkuner Albators OcCre

Postprzez oksal » 13 Lis 2017, 23:43

i bardzo dobrze to teraz wygląda

Tylko czasem nie układaj poszycia wewnętrznego burt "na lądzie". Zrób to co Ci radzi RomekS. A z tą "fałszywą" burtą, ja bym spróbował tak: zakładam ze jest wstępnie wygięta na lutownicy, ( można giąć na sucho, nie trzeba moczyć, ale nie podgrzewaj na grocie tylko bliżej kolby, na tym zgrubieniu)

powoli zaczynając od dziobu dał bym dwa paski wikolu długie na 2-3 cm z odstępem miedzy nimi około 1cm, 3 kropelki kleju 5 sekundowego. Jedna kropla przed paskiem wikolowym, kolejna pomiędzy paskami kleju wikolowego i trzecia na końcu. Przyłożyłbym to do szkieletu. Przytrzymał i powoli na zmianę raz wikol raz kropla... przykleisz to w kilkanaście minut.
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 1970
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Stępka - czyli forum dla początkujących

Użytkownicy On-line

4 użytkowników i 616 gości online