Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Relacje z budowy tych jednostek
Awatar użytkownika
marek1
Posty: 57
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:34

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: marek1 »

Witam,dziękuję kol.za wskzówki,ale mam pytanie ,czy ktoś wie czym się różnią te przekładnie, a konkretnie skróty STD i BB .Potrzebuję dwóch przekładni na dwie śruby ;prawą i lewą,do silników 480 wałku 2,3 wyjściem na kardan 3 no 3,2 pozdrawiam Marek

https://www.gimmik.net/Przekladnia_400_ ... 11252.html
chyba ,że to z https://www.google.pl/search?q=bakburta ... e&ie=UTF-8 i STD to prawa i BB lewa

https://www.gimmik.net/Przekladnia_400_ ... 11256.html

PS>na ostatnich próbach pływania ,po trzecim demontażu i dotarciu wałów w końcu chodziły bez oporów, założyłem swoje śruby trzyłopatowe fi 37 no i niestety silniki były bardzo gorące po ok 5min pływania, więc trzeba założyć przekładnie ,ale przekładnie do silników 480 mają wyjście na wałek 3,2 wg opisu ,w sumie dość skrótowego no i te oznaczenia STD i BB jestem w kropce,
Awatar użytkownika
taganc
Posty: 37
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: taganc »

Przekładnia STD, czyli standard jest na panewkach, natomiast BB na łożyskach. Osobiście polecam BB, mniejsze opory.
Pozdrawiam Tadeusz
Awatar użytkownika
marek1
Posty: 57
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:34

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: marek1 »

Witam,jednak jest tam taka wzmianka , ale wg mnie i tak powinno być więcej informacji,najlepiej do np.silnika polecany: napęd ,aku itd ,dziękuję za info i rady kolegów.Biorąc pod uwagę liczne prośby kol.zamieściłem filmik z dzisiejszego pływania na YT.Pływałem na śrubie dwułopatowej fi 35 małym skoku aku. 7,4V ,Silniki się lekko zagrzały .Nie mam jeszcze nawyku mierzenia czasu pracy silników ale było to około 6 min.zostało jeszcze 28 % aku..Założyłem nowe wentylatorki przed silnikami

https://www.youtube.com/watch?v=nIBLPg9EPDY

Jest też https://www.facebook.com/profile.php?id=100008241851687

Jeszcze raz dziękuję za pomoc kolegów .
PS> zamówiłem jedną przekładnie na próbę
Załączniki
nowe wentylatorki z blaszki aluminiowej
nowe wentylatorki z blaszki aluminiowej
SAM_0756.JPG (74.46 KiB) Przejrzano 7097 razy
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 97
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: futaba »

Marku, te wentylatorki niewiele Tobie dadzą, jedynie co, to trochę wymieszają powietrze w kadłubie. Żeby skutecznie wychłodzić tego typu silnik, trzeba go dobrze przedmuchać wewnątrz a nie po obudowie, bo grzeje się wirnik i komutator. Gdybyś w swoim układzie obudował te wentylatory i cały nadmuch skierował do silnika to było by znacznie lepiej.
Niektórzy producenci stosują wewnętrzne wentylatory odśrodkowe montowane na wale między uzwojeniem a komutatorem i te są już dość skuteczne. Może poszukaj takich silników. Wiem, że niektóre czeskie MIGi mają wentylator (na pewno ma go MIG 500 12V, bo takie używałem).
A co do samego napędu, to spróbuj popływać na akumulatorze 2S (z tego co widzę teraz masz 3S). Powinno być znacznie lepiej z prądem i temperaturą silników a prędkość pływania może niewiele się zmienić.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
rekmak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: rekmak »

Ciasne skręty powodują wzrost oporów, większe obciążenie dla silników. Zamiast tych wiatraczków na wale może lepsze będą małe wiatraczki komputerowe nad silnikami i do tego otwór wentylacyjny w nadbudówce. Przez komin by pasowało a także silniki od samochodzika dziecięcego. Miałem taki silnik w modelu Pilot66 800mm. Był za duży zapas mocy, wstawiłem od kompresorka i jeszcze zmniejszyłem skok śruby bo nie było małej prędkości i przy większym wychyleniu drążka dziób wychodził z wody. Twój model może jeszcze szybciej pływać.
Duży model = duże kłopoty, duże koszty.
Awatar użytkownika
marek1
Posty: 57
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:34

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: marek1 »

Witam,dziękuję kolegom za zainteresowanie i rady wszystkie mam je na uwadze i staram się stosować w miarę możliwości w obrębie tego układu napędowego ,silników.Wentylator zainstalowany w kominie tłoczy powietrze do środka kadłuba,Jest podzielony i tylną częścią wypycha powietrze ze środka,więc w tym układzie wentylatorki na wale troszkę je tam smagają.W tyle nadbudówki są dwa nawiewniki fi 9 {obecnie ich nie ma}tam też będzie wtłaczane powietrze.
Dzisiaj była zabawa na jeziorku na pakiecie 7,4 v model pływał 20 min,silniki lekko się nagrzały ale były znośne. Potem przeszedłem na zasilanie 11,1 V Pływał szybko ale się zagapiłem i wjechałem na plażę Jeden wał przestał pracować . Pływałem na jednym ok.10 min na tym napięciu jednak był b.gorący.
Teraz tradycyjnie pytanie ,zakupiłem przekładnię 3:1 co prawda do silnika 400 ,ale wiem jak to działa.Była oczywiście instrukcja w języku obcym,ale najważniejsze są rysunki i wynika z nich ,ze chyba trzeba ściągnąć blachę z obudowy.Czy te blachy się ściąga,czy nie zmieni to parametrów? Trzeba również skrócić oś silnika to tyle ,pozdrawiam Marek
PS> obecnie silnik ma z przodu cztery wloty a zboku wyloty,jak sie zainstaluję przekładnie w ogóle je się zaślepi
Załączniki
Przekładnia 400 ,silnik 480 zdjęta blacha z obudowy
Przekładnia 400 ,silnik 480 zdjęta blacha z obudowy
Awatar użytkownika
Jacek.
Posty: 33
Rejestracja: 27 lis 2016, 13:39

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: Jacek. »

Te silniki najlepiej chodzą na 7,2 V gdzieś pisałem 75 % swojej zdolności . Myślę że przekładnia nic nie da bo masz za duże napięcie na silnikach 11 v ( To że sie grzeje silnik to właśnie za duże napiecie nie ma zdolności silnik przetworzyć energii z akumulatora i musi wydać ją w postaci ciepła )) Jak chcesz inwestować w łódź to kup silniki bez szczotkowe i wtedy ta przekładnia sie przyda . Maja o wiele większą moc i obroty i wtedy na pakiecie z trzema celami . Wtedy na pewno podniesie się dziób.Można kupić jeden większy ale przekładnie trzeba by zastosować na dwa wały . Ja zajmowałem sie samochodami ale silniki , przekładnie i opory ze śruby czy kół w samochodach sa takie same . To jest takie moje rozważanie .
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 97
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: futaba »

Dodatkowa blacha na takim silniku daje zwiększenie momentu obrotowego i sprawności, ale w Twoim przypadku nie ma o co walczyć. Zakładaj przekładnie, będzie lepiej.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Awatar użytkownika
marek1
Posty: 57
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:34

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: marek1 »

Witam,po raz kolejny bardzo dziękuję za rady i pomoc.myślę,że nie tylko mi się przydadzą.Lecz jest jeszcze jedne malutkie pytanko,czy silnik 480 wchodzi w swoje miejsce bez ściągnięcia blachy,czy ma takie samo gniazdo co 400 ,dlaczego w zestawie jest zębatka pod oś 3,2 ? skoro wszystkie silniki 480 mają takie same wymiary z blachą i oś w tym wypadku 2,3 mm, dziękuję , pozdrawiam Marek

PS>Ja na razie kupiłem jedną do 400 , ale jeżeli będzie pasować na os 2,3 to kupię dwie bez kombinowania 480
Awatar użytkownika
marek1
Posty: 57
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:34

Re: Naprawa starego modelu Pedro Gual 1:25 RC

Post autor: marek1 »

Witam,trwają prace w stoczni,musiałem go przewrócić i położyć flek na spodzie dziobu ,niestety listwy spęczniały po przygodzie z mielizną i uszkodziłem podporę wału ,ale już przygotowuję go do malowania,ostatni filmik z pływania https://www.youtube.com/watch?v=CE2DidecvLA.Przekładnie zamontowane,ale dołożyłem też chłodzenie i przewentylowałem je ,powierciłem otwory wentylacyjne silnika w przekładni,bo jest to przekładnia raczej lotnicza,Model musi mieć odpowiednią prędkość ,było nie było jego szybkości to 22 W marszowa i 27 W maksymalna.
Może ktoś z kolegów widział gdzieś plany tego stateczku,dla mnie jest prześliczny
https://www.youtube.com/watch?v=BLMrdvOx0dw Jeszcze czeka mnie montaż chłodzenia wodnego ,miejsca ssania wody za śrubami ,wylot będzie z boku burty,malowanie gruntem i próba nowego napędu, pozdrawiam Marek
Załączniki
wkleiłem podporę wału
wkleiłem podporę wału
SAM_0774.JPG (113.92 KiB) Przejrzano 6255 razy
flek  po przygodzie z brzegiem
flek po przygodzie z brzegiem
SAM_0766.JPG (115.18 KiB) Przejrzano 6255 razy
ODPOWIEDZ