TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Relacje z budowy tych jednostek
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rychenko
Posty: 677
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: rychenko »

Witam
Mam nadzieję ze ta rura pcw 32 do zlewu w takiej formie nie jest już końcowym elementem podstawy do Dźwigu :lol:
Pozdrawiam Ryszard
Tu zaopatruję się w polistyren i inne materiały
http://www.swiatmodeli.eu/
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Rysiek... Ty to masz oko :) Aż tak widać że jest to rura do zlewu? :) i jeszcze na dodatek 32 :)

Prawdę mówiąc myślałem o tym żeby zostawić tę rurkę tak jak jest :) rozszerza się w odpowiedni sposób no i jest schodek który podpiera mi dźwig więc wydaję mi się że jest super :)

A co nie zostawiać tego tak? :)
Awatar użytkownika
rychenko
Posty: 677
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: rychenko »

Witam
Hehehe trudno nie zauważyć ze to rurka do zlewu ale jak pasuje wymiarem i jest zgodna z tym co w oryginale czy na planach zostaw choć wątpię aby tak było , Ty musisz sam wiedzieć czy budujesz Model redukcyjny czy ma być to tylko taka Twoja „interpretacja „ tej jednostki zdaje sobie sprawę ze nie dysponujesz dokładna dokumentacją i to jest na pewno duży problem.
Pozdrawiam Ryszard
Tu zaopatruję się w polistyren i inne materiały
http://www.swiatmodeli.eu/
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

w kwestii podkładu... owa rurka kanalizacyjna będzie pierwszym elementem na którym chcę przetestować jak działa podkład... Doczytałem że nie należy kleić elementów do farby... Czy ta sama zasada tyczy się podkładu?
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 99
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: futaba »

Jak kleisz dwa elementy z podobnego materiału, to lepiej, żeby miedzy nimi a klejem nic nie było, ani farby, ani podkładu.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Awatar użytkownika
ryszardb
Posty: 147
Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: ryszardb »

Zastanawiam się do czego na tankowcu taki olbrzymi dźwig i to w dodatku na burcie gdzie powinny znajdować się zbiorniki
Na zdjęciach oryginału takiej konstrukcji brak.
https://www.google.pl/search?q=tms+seat ... f_xoEGM%3D
Obrazek
Na zdjęciach modelu kartonowego też nie widać

http://www.amazon.de/Kartonmodell-Doppe ... B002OWH94M
Troszkę naoglądałem się tankowców na żadnym małym czy dużym dźwigów pokładowych nie stosuje się . Ładunek jest płynny i nie ma potrzeby go ładować dźwigiem , nie da się. Ten mały podnośnik na śródokręciu służy do podnoszenia rur ładunkowych i mocowania ich do zaworów ładunkowych.
Awatar użytkownika
Tomasz_D
Posty: 558
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: Tomasz_D »

ryszardzie b, ja myślę że odpowiedź zawarta jest w ostatnim poście na poprzedniej stronie
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Rurek od zlewu Ciąg dalszy... Poglądowo zrobiłem drugi dźwig by zweryfikować jak to razem będzie działać...
Załączniki
zm60.jpg
zm61.jpg
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Cześć wszystkim...

W załączniku napęd... nie wiem czy silnik nie będzie za słaby...
silnik szczotkowy klasy 600
Śruba o średnicy 75mm (średnica stosowna do skali) wał pod gwint m5

sprzęgło i amortyzator sprzęgła w postaci czarnego gumowego łącznika... widzę że w Waszych modelach stosowane są kardany... rozumiem że kardan stosuje się wtedy kiedy silnik nie może być usytuowany równolegle do osi wału? Pytam ponieważ może są inne przesłanki ku temu aby skorzystać z kardana...

u mnie jest jeszcze reduktor w postaci przekładni planetarnej 1:3,8 i nie wiem czy nie zastosować jeszcze jednej... generalnie nie chcę mieć motorówki wolałbym aby kosztem ilości obrotów zwiększyć moc na wale...
Załączniki
zm62.jpg
zm63.jpg
zm63.jpg (43.98 KiB) Przejrzano 4507 razy
janek44
Posty: 0
Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: janek44 »

Jedynym znanym mi kryterium stosowania przegubu Cardana, jest odchylenie względem siebie wałów. Problemem jest pulsacja wału biernego. Im większy kąt między wałami, tym jest ona (pulsacja) większa.
ODPOWIEDZ