Le Commerce de Marseille

Opisy budowy jednostek żaglowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartes123
Posty: 762
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: bartes123 »

ramol pisze:Nie wiem jakim cudem i zrządzeniem losu, ale wyszło że pan awas mieszka nie dalej jak kilometr odemnie, musze podjechać i zobaczyć "to" na żywo. Naprawdę świetne.


A i o czteropaku dębowego nie zapomnij. bez niego nie ma zdjęć. Jakoś mu te puchy do Marsylianki poupychasz...
Awatar użytkownika
ramol
Posty: 91
Rejestracja: 23 lut 2011, 11:10

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: ramol »

ta sama skala więc na pewno się uda,
Awatar użytkownika
Tomek Aleksinski
Posty: 410
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: Tomek Aleksinski »

Rado pisze:Jeśli się nie mylę Anglicy na to mówią zdaje się gunport sill- wychodziłoby na to że "parapet furty działowej". U Francuzów nazywa się toto seuillet. Tak się przyglądam- jesteś pewien że francuskie okręty miały ukośne wręby a nie pionowe ?


A tak ten detal wygladal u Anglikow na przykladzie 74 dzialowego dwupokladowca 3ciej rangi z drugiej polowy XVIII wieku, HMS "Cumberland" (model w skali 1:60 w wykonaniu japonskiego modelarza Katsuji Tsuchiya).
http://img163.imageshack.us/i/cumberlan ... iya13.jpg/
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Witam
Na załączonym zdjęciu gniazdo grotmasztu. Wyposazone w kliny z uchami, dzięki którym można było umocować maszt, a także skorygować kat zaklinowania.
I to tyle...
Pozdrawiam
Artur
Załączniki
DSCN4641.JPG
DSCN4641.JPG (115.52 KiB) Przejrzano 5046 razy
Awatar użytkownika
Rado
Posty: 322
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: Rado »

Śliczności. Otwory pod pompy jak rozumiem ?
http://erka.ovh.org/
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Witam
Poszycie zewnętrzne w trakcie.
Charakterystyczna dla okretów francuskich z tego okresu jest zmienna w sposób płynny grubość desek poszycia. W przypadku LCdM zaczynamy od grubości 6.5 mm a kończymy przy stępce z grubością 3 mm.
Ponieważ docelowo będzie jeszcze kładzione poszycie miedziane kołkowanie nie będzie robione na całości.
Artur
Załączniki
DSCN4645.JPG
DSCN4645.JPG (114.3 KiB) Przejrzano 4876 razy
DSCN4642.JPG
DSCN4642.JPG (113.62 KiB) Przejrzano 4876 razy
Awatar użytkownika
ramol
Posty: 91
Rejestracja: 23 lut 2011, 11:10

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: ramol »

A bedziesz poszywał obie strony dna czy jedną? Takie ładne żeberka to grzech całkiem przykrywać.
Awatar użytkownika
oksal
Posty: 1881
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: oksal »

Piszę jeszcze raz- forum zgubiło post

Piękna robota Artur i bardzo ciekawa informacja
awas pisze:Charakterystyczna dla okretów francuskich z tego okresu jest zmienna w sposób płynny grubość desek poszycia. W przypadku LCdM zaczynamy od grubości 6.5 mm a kończymy przy stępce z grubością 3 mm.


80 lat wcześniej podobnie było u Anglików- cieniowanie była przy zejściu z każdego wale's, ale aż tak daleko do stępki to nie. Chyba jest to kolejny krok w ewolucji... człowieka też;)
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Adam, tak to wygląda na krawędzi przekroju.
To ciekawe jeśli porównać ten sam fragment z przekrojem Victory.
Tam także można zobaczyć, że grubość poszycia sie zmienia ale było to wynikiem dołożenia dodatkowej warstwy desek.
Artur
Załączniki
DSCN4647.jpg
DSCN4647.jpg (54.8 KiB) Przejrzano 4646 razy
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

ramol pisze:A bedziesz poszywał obie strony dna czy jedną? Takie ładne żeberka to grzech całkiem przykrywać.


Jedną stronę poszyję w całości, a druga bedzie miała tylko elementy konstrukcyjne. Chcę pokazać konstrukcję tego okrętu na jednej stronie.
Artur
ODPOWIEDZ