Koga to strona miłośników modelarstwa szkutniczego. Znajdziesz tu wszystko, co jest Ci potrzebne do zbudowania modelu od podstaw. Pochwal się swoją pracą, zapytaj o opinię naszą społeczność, wymień się doświadczeniami. Jak znajdziesz chwilę - spotkaj się z nami w realu albo na shoutboxie. Serdecznie zapraszamy.

HMS Royal William 1719

Opisy budowy jednostek żaglowych

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 26 Gru 2018, 20:53

Szacuję, że około 80% tralek ma. Zostają do zrobienia łuki poręczy nad baldachimami sraczy
RW581.jpg
RW582.jpg
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 31 Gru 2018, 20:44

Kończę 2018 koroną nad prawym dziobowym kibelkiem. Pomyślnego 2019
RW583.jpg
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 05 Sty 2019, 20:37

W końcu tralki mam gotowe:)
RW584.jpg
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez ryszardw » 06 Sty 2019, 12:25

Super .Te drobiazgi dodają uroku .Przy takiej ilości forma jest niezbędna .Nie wyobrażam sobie ręcznej dłubaniny .Pozdr.R
Awatar użytkownika
ryszardw
 
Posty: 1087
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:56
Miejscowość: wrocław

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 11 Sty 2019, 22:02

Dzięki Ryszard za dobre słowo:)

Nastrugałem sobie surowe kratki pod gretingi. O swoim sposobie cięcia grzebieni już pisałem w tej relacji. Tu jedynie przypomnę, że robienie gretingów z pojedynczego grzebienie jest o wiele szybsze. Światło oczek jest na 1 mm. Co w realu daje 64 mm. Myślę, że jest dobrze

RW585.jpg
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 19 Sty 2019, 20:16

Kilka wieczorów to trwało, najdłuższy greting mam gotowy i wyplecioną siatkę wokół głównej zejściówki na śródokręciu
RW586.jpg

RW587.jpg
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez piter56 » 19 Sty 2019, 22:38

Wszystko jest super, ale siatkę nie jest taka wspaniała...
Awatar użytkownika
piter56
 
Posty: 192
Rejestracja: 11 Mar 2013, 14:22
Miejscowość: Dubno

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez ralfee3 » 19 Sty 2019, 23:14

Adam, gretingi - klasa mistrzowska. Czy w oryginale grzebienie były tylko od dołu i na to przychodzi listwa? Jak wiadomo niektórzy robią grzebień od dołu i od góry.
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
ralfee3
 
Posty: 208
Rejestracja: 25 Wrz 2017, 22:52
Miejscowość: Sosnowiec

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 20 Sty 2019, 18:52

Masz rację Piotrek,
piter56 napisał(a):ale siatkę nie jest taka wspaniała...
, powiedziałbym bardziej dosadnie. Już rano wylądowała w koszu. Robię nową wersję

Rafał, był pojedynczy grzebień. I ten grzebień był belką nośną, stąd kładziony był po krótszym boku luku. To ze modelarze robią na dwa grzebienie, wynika tylko z faktu, że podczas składania gretingu łatwiej jest utrzymać kąt 90 stopni.

A tu fotka gdzieś z zakamarków Vicory

greting.jpg


W Anathomy Bellony jest rozrysowany greting z grzebieniem i listwą. A tu link na fotkę gretingu z Vitka

https://photos.google.com/share/AF1QipNMteYNkxDFTlBjSAvXWtYez7_LgNqHdHaUo8x4rN6PeA0LCHdGr98Heg3PuBdS7g/photo/AF1QipNCTxL3nnfB06FNwZmNhEafaMCf_zv51GbRRP5k?key=UnJDZ3pNTGZLS2h4RkRxUFhXWTRGN29zMGgwVUtB
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

Re: HMS Royal William 1719

Postprzez oksal » 20 Sty 2019, 20:55

Siatkę zrobiłem starym sposobem opisanym jeszcze w relacji budowy Endeavour'a. Niestety jest nieco czasochłonna. Samo wysnuwanie włókien zajęło mi około 5 godzin. Uzyskałem oczka sieci w granicach 1 milimetra. Dolna granica tej metody przy użyciu batystu daje około 0,5 mm. Wysnuwałem według ciągu:
1001001001 itd.
Gdzie 1 to zostawione włókno, a 0 to brak włókna

RW588.jpg

RW589.jpg

RW590.jpg

RW591.jpg


Lepiej już nie będzie. Krytyczna opinia jest konstruktywna:)
Awatar użytkownika
oksal
 
Posty: 2133
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:55
Miejscowość: Zbylitowska Góra |wieś:) pod Tarnowem

 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Stocznia - Żaglowce

Użytkownicy On-line

1 użytkownik i 302 gości online