Witam

Witaj nowy kadecie. Wszyscy użytkownicy Kogi Cię serdecznie witają. Cieszymy, że do nas zawitałaś/eś, jednak prosimy o przedstawienie się w kilku słowach.
ODPOWIEDZ
pplaczek
Posty: 0
Rejestracja: 21 paź 2018, 20:05

Witam

Post autor: pplaczek »

Cześć jestem Piotr, mam 27 lat i nigdy nie zbudowałem modelu RC :D

Na co dzień jestem programistą (ogólnie rzecz biorąc). Hobbystycznie zajmuję się również trochę elektroniką. Modele, a raczej zabawki, RC kręciły mnie od małego - głównie latające. Jestem żeglarzem i postanowiłem zbudować swój model żaglówki. Przed urodzeniem dziecka zajmowałem się modelarstwem redukcyjnym (głównie lotniczym).
Uprawiam również klasyczne łucznictwo rekreacyjne.

Dlaczego zarejestrowałem się na forum?

Szukam różnych wskazówek i rozwiązań pomocnych przy budowie jachtu, który powstanie w mojej ciasnej piwnicy ;)

Tak na początek, z materiałów jakie miałem akurat pod ręką (czyt. śmieci) pracuję nad małą wyścigówką do ogródkowego basenu. Kadłub Razor powstał z podkładu poliuretanowego pod panele podłogowe i został pomalowany farbami olejnymi żony. Jako aparaturę również wykorzystałem to co miałem czyli stary 3 kanałowy śmigłowiec. Zabawka jest w trakcie budowy, więc na chwilę obecną trudno powiedzieć jak wyszło :)

W planach mam budowę modelu Racing Sparrow 375, a później 750.

Docelowo chciałbym również zbudować Tango i Sportinę, na których niegdyś pływałem.

Jako że mam jakieś pojęcie o elektronice to "aparaturę" również chcę zaprojektować, zbudować i oprogramować samodzielnie.

Model RS-375 (oraz RS-750) chcę wykonać ze sklejki. O ile wręgi są w planach i przygotuję je prawdopodobnie na ploterze laserowym, o tyle nie wiem jak się zabrać za elementy poszycia (stykowego) i pokładu, których w projekcie nie ma.
Plany Tango i Sportiny są dla mnie jeszcze bardziej zawiłe i nie wiem jak na ich podstawie miałby powstać jacht, ale do tego wrócę jak przyjdzie na to czas.