Lexington - Shipyard

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Kolej na pachołki wokół fokmasztu, na tym elemencie będzie zawiązana duża ilość linek. Patrzę na to z dużym niepokojem bo paski papieru na których są pachołki są bardzo cienkie i pomimo nasączenia cyjanopanem są wiotkie - przy grotmaszcie ten element ma dużo mocniejszą konstrukcję

Obrazek

Kolej na "ławy" naglowe po wewnętrznej stronie burt
Obrazek

Obrazek

Obrazek

i schodki przy burtach
Obrazek

Muszę oddać honor Shipyardowi bo znalazłem w wycinance rozrysowany system sterowania koło sterowe -> ster - ten element wykonałem inaczej (liny wchodzą pod pokład) i zostanie on przerobiony zgodnie z wycinanką.
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Kon_Bar
Posty: 371
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Kon_Bar »

lkemot napisał:
Muszę oddać honor Shipyardowi bo znalazłem w wycinance rozrysowany system sterowania koło sterowe -> ster - ten element wykonałem inaczej (liny wchodzą pod pokład) i zostanie on przerobiony zgodnie z wycinanką.


Faktycznie - można go zobaczyć w pierwszym wpisie Twojej relacji :) Chyba wszyscy przegapiliśmy to :)
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Przyszła kolej na szalupę - taki mały pindek, a zajęło mi to trzy dni. Na początek szkielet

Obrazek
Obrazek

Podłoga i górna część pokładu szalupy z ławkami
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsza warstwa poszycia
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I poszycie wzdłużne - brak go było w wycinance, więc twórczość własna. Po oklejeniu paskami papieru burty zostały pomalowane białym podkładem, polakierowane nitro i lekko przeszlifowane
Obrazek
Obrazek

Kolej na malowanie kadłuba, dorobienie steru i podstawy do mocowania szalupy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I zamocowanie szalupy na pokładzie, mogłem wreszcie wstawić gretingi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Paliwiak1
Posty: 243
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Paliwiak1 »

Witam bardzo fajne rozwiązanie szalupy chodzi mi o papier na poszycie  Wygląda jak by było zrobione z prawdziwych desek.

Pozdrawiam
Z poważaniem Paliwiak
artur
Posty: 214
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: artur »

Witam

Tak jakoś patrze na ten pokład i się dopatrzyłem ze trochę duzo lakieru jest położonego ,albo mi się tak wydaje ze swiatło się może odbija. Ale to tylko taka moja opinia, tak wogóle robota jest DBS.

Pozdrawiam Artur
Kocham Laubzegę
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Mam pytanie do forumowiczów - jak przebiegała lina do podnoszenia furt armatnich, shipyard pominął ten element milczeniem i na zdjęciach w wycinance furty trzymają się na zawiasach w pozycji otwartej

Obrazek

Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Kon_Bar
Posty: 371
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Kon_Bar »

lkemot napisał:
Mam pytanie do forumowiczów - jak przebiegała lina do podnoszenia furt armatnich, shipyard pominął ten element milczeniem i na zdjęciach w wycinance furty trzymają się na zawiasach w pozycji otwartej
Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....


Górą nad nadburciem. Jest rycina pokazująca tak poprowadzoną linę w "The Arming and Fitting of English Ships of War 1600-1815" (str.141, lewa górna)
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

A mógłbyś wstawić fotkę (nie mam tej pozycji), a jedno dobre zdjęcie lepsze niż 1000 słów...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Dalsze prace nad drobnicą pokładową - zrobiłem mechanikę steru i jarzmo bukszprytu
Obrazek
Obrazek

Powklejałem okucia do mocowania lin furt armatnich i armat
Obrazek
Obrazek

Teraz przyszła pora na furty armatnie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zrobiłem również kotwice, ale z zawieszeniem ich muszę zaczekać - nie znalazłem w wycinance żadnych pachołków/polerów do ich zamocowania. Po zrobieniu olinowania stałego zdecyduję co i jak
Obrazek

I nadeszła pora na armaty. Po wycięciu z tektury elementy lawet zostały wstępnie pomalowane na dębowo - chyba zostanę zegarmistrzem...
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Hadżi »

Witam!


lkemot napisał:
Zrobiłem również kotwice, ale z zawieszeniem ich muszę zaczekać - nie znalazłem w wycinance żadnych pachołków/polerów do ich zamocowania. Po zrobieniu olinowania stałego zdecyduję co i jak


Obrazek

A widzisz na tym zdjęciu dwie belki po obu stronach dziobu? To są "kotbelki" na których podciągano kotwicę z wody zapomocą zblocza, a ramiona wciągano linką na nadburcie i tam ją unieruchamiano aby nie obijała się o kadłub. Na niektórych jednostkach były też stosowane specjalne wzmocnienia burt i nadburcia pod kotbelkami. Szukaj na kodze są zdjęcia podwieszania kotwicy.

Pozdrawiam

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
ODPOWIEDZ