Lexington - Shipyard

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

A takie ładne dziury wywierciłem w pokładzie...:sick:
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
mirek
Posty: 1879
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Lexington - Shipyard

Post autor: mirek »

Tomek opiera się na planach (Wycinanka) jakimi dysponuje więc nie ma się co dziwić , ze zastosował takie a nie inne rozwiązanie.
Na pewno jest kilka opracowań tego okrętu i nie wiadomo z jakich planów korzystał autor opracowania.
Ja dysponuje planami jakie w 1980 r. wypuściła wraz z zestawem Włoska firma Aeropiccola gdzie rozwiązanie wygląda tak :


Obrazek
Pozdrawiam Mirek Rybus
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Tu jest to dobrze pokazane, chociaż nie wiem czy będę to zmieniał - jeżeli tak to po zamontowaniu dział i oczek na olinowanie, gdy będę miał dokładnie widoczne wolne miejsce.

@Mirek, wracając do tego rysunku armaty są umocowane do burt tylko jedną liną. Brakuje "GunTackle" - mocowania działa za pomocą bloczków:
Obrazek

Czy go nie było, czy zrobić - armaty już wkrótce będą na warsztacie ?
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
ataman
Posty: 966
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Lexington - Shipyard

Post autor: ataman »

Powinny być chyba te dwa odciągi przy lawetach.. Ja właśnie skończyłem wiązać te talie do mojego Halcona... i sie zastanawiam, czy opleść koniec liny jakoś tak jak tu pokazałeś, czy koniec liny zawinąć w "słoneczko"... No i nie jestem przekonany, co zrobić. Zdecydowanie częściej na rysunkach, replikach etc pokazywany jest jakiś taki oplot, ew oplot na drugim bloczku, niż "słoneczka". Za to "słoneczka" dominują w modelach..:)

W planach Halcona odciągi wyglądają tak:
Obrazek
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

I pełna jasność, wkleję jeszcze pewien znaleziony pomysł na ten element mocowania armat:
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Prace nad wyposażeniem pokładu trwają, zamocowałem pachołki wokół grotmasztu (jak ten element się nazywa ?)
Obrazek

i pompy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz przyszła kolej na wzmocnienia na rufie
Obrazek
Obrazek

otwory pod maszty
Obrazek
Obrazek

i mocowaniu bukszprytu
Obrazek
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Hadżi »

Witam!

Ja chciałbym się dowiedzieć jaką średnicę rzeczywistą mają główki szprych koła sterowego i nagli w kołkownicach w Twoim modelu.

Obrazek

Pozdrawiam

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

W kole sterowym jest to około 1,2 mm, nagle mają mniej - coś pod 0,7mm. Zrobione są ze szpilek, na końcu kropelka wikolu, potem malowanie białym podkładem i kolorem dębowym
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Hadżi »

Witam!

lkemot napisał:
W kole sterowym jest to około 1,2 mm, nagle mają mniej - coś pod 0,7mm. Zrobione są ze szpilek, na końcu kropelka wikolu, potem malowanie białym podkładem i kolorem dębowym


Dziękuję za odpowiedź.

Moim zdaniem lepiej byłoby zostawić proste główki szprych. Wizualnie lepiej by to wyglądało w tej skali.
W tej fazie prac poprawiać nie ma sensu ale na przyszłość weź to pod uwagę.

Aby sobie to uświadomić przemnóż te średnice przez 96 [skala] i wczuj się w rolę sternika przy takim kole.

Nagle jako tako w tłoku ujdą ale porównując grubość handszpaków w kabestanie i główki nagli to coś jest nie tak. Możliwe, że zdjęcie robione z góry troszkę te główki zpłaszczyło.

Pozdrawiam

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Przy kole sterowym rzeczywiście zakończenia wyszły troszkę wizualnie za grube, natomiast nagle wydają się być ok. Zrobienie ich ze szpilki bez pogrubionej główki wyglądało by chyba niezbyt dobrze pomimo skali
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
ODPOWIEDZ