Lexington - Shipyard

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Przyszła kolej na kosz dziobowy

ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ławy wantowe i schodki na burtach

ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Obrazek

oraz ster

ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Dalsze prace przy sterze

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czas na podstawkę

Obrazek

Teraz przyszła kolej na pokrywy luków z gretingami. Docelowo będą odsunięte, ale przyklejone do pokładu będą dopiero po zainstalowaniu całego wyposażenia pokładu

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
ataman
Posty: 966
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Lexington - Shipyard

Post autor: ataman »

Podoba mi sie ten okręcik... podoba. Aż dziwne, że z balsy tak nieżle wyszło.. Mógłbyś troszkę napisać o sposobie wykonania gretingów? czy to z wycinanki, czy samemu robiłes z drewna, jak reszte? no i jakim sposobem, jak sam..
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Gretingi są z zestawu laserowo ciętych elementów do Lexingtona, a że były wykonane super to nie walczyłem z rękodziełem... zresztą sam bym takiego drobnego gretingu nie wykonał tak precyzyjnie (oczka poniżej 1 mm). Zostały pomalowane na dębowo.

A co do ilości kartonu w kartonie to z drewna (balsy) jest wykonane 2 poszycie kadłuba i 3 warstwa pokładu - reszta to karton, więc procentowa zawartość kartonu jest duża B)
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

Przyszła kolej na wyposażenie pokładu,
Koło sterowe

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek
Obrazek

Szafka przy kole sterowym
Obrazek

Zejście pod pokład
Obrazek

Kabestan
Obrazek
Obrazek

I widok na wszystkie zamontowane elementy wyposażenia
Obrazek
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
PawelCH
Posty: 194
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: PawelCH »

Witam
Model bardzo ładnie wygląda.Czy ta lina na sterze na pewno wchodzi w pokład?wydaje mi się że mechanizm koła powinien być na pokładzie.W moim modelu tak to wygląda.
Pozdrawiam
paweł
Obrazek
Paweł
Awatar użytkownika
GrzesiekD
Posty: 197
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: GrzesiekD »

Do dziś tylko patrzyłem. Dobra relacja - szybko i sprawnie idzie Ci budowa. Mógłbym się przyczepić więcej
rzeczy, ale przecież nie o to chodzi, a o przyjemność z budowy:) Mam małe "ale" - Tomku - zdjęcia
szczegółów staraj się z opcją makro robić, Bo to co miało być ostre nie jest. Poza tym zauważyłem, że
malujesz gęstą farbą. O ile w przypadku rączek koła sterowego zdaje to egzamin (dobry kształt), to np
w miejscu obręczy powstały nienaturalne, sztuczne zacieki. Czy nie lepiej malować rzadszą farbą? (sam nie
malowałem całości kartonu, dlatego pytam)
Pozdrawiam
Grzesiek

Człowiek sam sobie nakłada ograniczenia.
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: lkemot »

@PawelCH Shipyard w wycinance nie pokazał przebiegu liny od koła sterowego, więc była to moja inwencja i zdecydowałem się na linę "wchodzącą w pokład", a pod pokładem przebieg liny mógł być taki jak na Twoim zdjęciu - 50% szansy, że tak było B). Na zdjęciach lexingtona (trochę inna wersja) z linka podanego prze Tomka Aleksińskiego w ogóle brak koła sterowego, więc trudno mi było się na czymś konkretnym oprzeć.
Na zdjęciach modelu w wycinance brakuje dużo detali; np. szalupy, olinowania dział i brakuje kompletnie zdjęć z masztami, rejami, ożaglowaniem i olinowaniem. Wygląda to tak jakby wydawca nie zdążył dokończyć budowy modelu przed wydaniem.

@GrzesiekD zdecydowanie lepiej malować rzadszą farbą i kilka razy, tak staram się malować większość elementów. Przy kole sterowym starałem się "zaokrąglić" przekrój obręczy koła gęstą farbą, a jako niepożądany efekt są te zacieki na styku szprych z obręczą - ciężko to poprawić.

Zdjęcia robię komórką i niektóre wyszły nieostre, komórka ciężko ostrzy przy takich małych zbliżeniach i przy refleksach światła z lampki, które odbijają się od maty do cięcia - poprawię się...

A co do przyczepiania się to wszelkie konstruktywne uwagi i zastrzeżenia "mile widziane" - ważne by kolejne elementy i żaglowce były coraz lepsze
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Kon_Bar
Posty: 371
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Kon_Bar »

lkemot napisał:
@PawelCH Shipyard w wycinance nie pokazał przebiegu liny od koła sterowego, więc była to moja inwencja i zdecydowałem się na linę "wchodzącą w pokład", a pod pokładem przebieg liny mógł być taki jak na Twoim zdjęciu - 50% szansy, że tak było B).


Im więcej o tym myślę, tym większy mętlik mam w głowie:
- liny mogły by być na pokładzie (bo co za sens w dwóch rumplach...);
- z drugiej strony Lex ma dwa otwory na działa na rufie - prawdopodobieństwo uszkodzenia lin przez cofające działo (przy tej długości rumpla) byłoby spore...
Wychodzi na to, że najłatwiej byłoby zapytać Wydawcę B) (w końcu jakieś plany posiadał...)
Awatar użytkownika
Emilius
Posty: 417
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Lexington - Shipyard

Post autor: Emilius »

Tomek, nie wchodzę w szczegóły budowy tego konkretnego modelu, bo go nie znam i nie przyglądałem mu się,( musiałbym mieć łeb jak sklep, żeby spamiętać wszystkie okręty) ale moje oko podpowiada mi, że przy tak nisko umieszczonym i krótkim rumplu nie ma mowy o innym sposobie poruszania jak tylko kołem tak jak pokazał to na fotce Paweł. Pomysł z linami pod pokładem owszem ale tylko na większym okręcie gdzie rumpel jest chowany POD pokładem , nie NAD. Zatem moim zdaniem należałoby zrobić jak na w/w fotce. A to czy dawać 4 czy 2 bloki na burtach, to kwestia przeglądnięcia podobnych jednostek, ale stawiałbym na raptem 2 przy tak małej odległości koła do rumpla.

PS. i czy aby na pewno rumpel był nad pokładem? a nie pod sufitem w kabinie ?
Sail Ho!
Emil

W stoczni Santisima Trinidad
www.Santisima Trinidad.jun.pl
ODPOWIEDZ