TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Relacje z budowy tych jednostek
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

dołączam jeszcze schemacik który świadczy o tym że pachołki są fajnie rozmieszczone względem wyciągarek...

Obrotowe pachołki wykorzystywane są w momencie kiedy statek oddaje cumę... natomiast pachołki statyczne są wykorzystywane w momencie kiedy statek bierze cumę... Poprawić mnie proszę jeśli się mylę.
Załączniki
przebiegi lin.jpg
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Swoją drogą jestem Ciekaw czy są jakieś wytyczne odnośnie cumowania okrętów... gdyby statek zacumować na jednej cumie i na jednej wyciągarce to cuma łatwo by się zerwała a nawet jeśli to wyciągarka mogła by być po prostu wyrwana... jako ciekawostkę dodam że w momencie kiedy statek dużych rozmiarów jest zacumowany do nabrzeża i wieje silny wiatr to wzywa się holowniki aby te pomimo cum dociskały go do nabrzeża.
Awatar użytkownika
TUGER
Posty: 0
Rejestracja: 15 maja 2015, 08:21

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: TUGER »

To nie są pacholki tylko pacholy lub polary w dodatku podwójne i służą do mocowania liny cumowniczej pi procesie cumowania żeby odciążyć wciągarki chyba ze jest i uciagu automatycznym. Po drugie to nie pacholki obrotowe tylko rolki kierunkowe służące do naprowadzania luby cumowniczej z bębna roboczego wciągarki na wybraną przewloke lub kluzę.
Awatar użytkownika
sebka35
Posty: 0
Rejestracja: 03 gru 2016, 19:52

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: sebka35 »

Widze ze napęd zrobiłeś na dwuch regulatorach nie masz rożnicy obrotów musiałeś trymować sterem ? Jak rozwiązałeś sterowanie sterem strumieniowym ? .
Gratulacje wytrwałości tam naprawde jest milion drobiazgów które mają ogromne znaczenie w colości .
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie...

Jeden regulator obsługuje śrubę napędową a drugi obsługuje ster strumieniowy... więc w tej konfiguracji dopuszczalna jest różnica obrotów... owszem gdybym miał dwie śruby napędowe a każda z nich miałaby swój własny silnik a każdy z tych silników miał swój własny regulator wówczas prędkość obrotowa miała by znaczenie.

W tym przypadku nie koncentrowałem się specjalnie na ilości obrotów ponieważ są to dwa zupełnie autonomiczne napędy...

Jedyne co kompensowałem to wychylenie płetwy sterowej... w moim przypadku ster wychylał się o 90stopni i skompensowałem jego pracę do 45stopni... lecz tu nie używałem trymerów jako takich... bo trymery służą do drobnej regulacji położenia przy zadanym kącie pracy natomiast ja użyłem odpowiedniej funkcji w aparaturze do zmiany kąta pracy.

Natomiast na pytanie jak rozwiązałem sterowanie sterem strumieniowym odpowiadam że:
Podłączyłem regulator obrotów odpowiedzialny za ster strumieniowy pod odbiornik i już :) trzeba pamiętać że regulator ma coś takiego jak BEC czyli zasilanie odbiornika więc koniecznym jest uciąć jeden z kabelków aby nie doszło do zwarcia na odbiorniku... (tylko jeden regulator może być master który zasila odbiornik)
Awatar użytkownika
taganc
Posty: 37
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: taganc »

Jeśli chodzi o napęd to wtrącę swoje trzy grosze. Przy napędach dwu silnikowych można zastosować jeden regulator, dla przykładu taki jaki zastosowałem u siebie http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/fi ... &mode=view Można też inaczej, jeśli ma się regler o odpowiedniej mocy, to jest to tylko kwestia przerobienia kabli zasilających silniki na podwójne.
Pozdrawiam Tadeusz
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Zdjęcia całokształtu
Załączniki
t1.jpg
t2.jpg
Awatar użytkownika
acdd
Posty: 0
Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: acdd »

Witam po przerwie...

Dochodzę do wniosku że zrezygnuję jednak z modelu w wersji RC. Głównym powodem jest ogromna masa modelu co powoduje że jakakolwiek forma przeniesienia modelu skończy się tragicznie dla detali które miałby się znaleźć na pokładzie.

Planuję wyciągnąć akumulatory i kontynuować budowę jako model pływający ale nie RC... W obecnej sytuacji modelu nie jestem w stanie samodzielnie podnieść. W między czasie uświadomiłem sobie że to co mnie kręci to budowa model... zabawa nimi jest taka sobie :)

W kwestii modelu RC to osiągnąłem co chciałem... spowodowałem że statek pływa i jestem zadowolony z samego faktu że się udało.
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 914
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: Slawek Kromer »

Niestety ale nie mogę zrozumieć o co chodzi.
Wyposażenie RC ile może ważyć 1 kg co przy tej wielkości modelu nie sprawia kłopotu Wyciągnięcie akumulatorów nic nie zmieni bo będziesz musiał dać balast(na jedno wyjdzie) chyba że zrobisz model na pułke
Awatar użytkownika
ostry_gl
Posty: 0
Rejestracja: 06 kwie 2015, 22:18

Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87

Post autor: ostry_gl »

Skoro zdecydowałeś się robić kadłub w ten sposób, zaakceptuj jego wielkość i wagę. To cały "urok" tego kajaka :) Możesz też zrobić go jako, na półkę, tylko po co rezygnować z możliwości pływania? Zawsze w dwóch chłopa, jak Cię poniesie fantazja można go wynieść i popływać :).
Patrząc z boku, wkręć się znów w budowę, a potem decyduj co i jak, bo trochę utraciłeś entuzjazm, którym kiedyś mogłeś obdzielić większość z nas :)

Pozdrawiam,
Łukasz
ODPOWIEDZ