SSN688 1:700

Relacje z budowy tych jednostek
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

SSN688 1:700

Post autor: Andrzej1 »

Witam

W mojej chorej wyobraźni zamajaczył się pomysł zbudowania pływającej laleczki czyli
małej LA. Na początek spróbuję wykonać model w skali 1:700 z użyciem lub nie komponentów
z plajstikowego zestawu. Ten model ma pływać po powierzchni i to bardzo kameralnej.
Ów zestaw prezentuje się tak :

Zamiar.JPG


Po otwarciu pudełka jedynym wyrazem na mojej twarzy była zgroza. Jakość wykonania detali
wyła o pomstę w Zaświaty. "Tfurcom" tego potwora jest firma Hobby Boss.
No ale nic to, jak choroba umysłowa to choroba.
Największym wyzwaniem wydaje się śruba napędowa. Tejże właśnie śrubie poświęcę cały
wysiłek. Na zdjęciu jest ona śruba, ale napędzić to może tylko stracha nie model.
Pierwsze próby podejmuję z wytrawieniem z blachy 0.2 mm. Aby to wytrawić potrzebne są rysunki.
Nie dysponuję żadnym AutoCadem, więc muszę napisać program do rysowania śrub do LA.
Nie ma zdjęć, są enigmatyczne rysunki w publikacjach. Śruba będzie, więc, moim oryginalnym
projektem.

Jeżeli nie uda się wykonanie działającej śruby to spuszczę nieco z tonu i przejdę na skalę 1:350.


Z ukłonami
Andrzej Korycki
Awatar użytkownika
Kazek
Posty: 717
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: SSN688 1:700

Post autor: Kazek »

o w morde jeża to dopiero zestaw i wyzwanie :o no Andrzeju zasiadam w pierwszym rzędzie i "szczekam" na tę śrubę .
Pozdrawiam Kazik :)
Awatar użytkownika
jeskom
Posty: 269
Rejestracja: 26 paź 2011, 23:07

Re: SSN688 1:700

Post autor: jeskom »

hehe...no śruba rewelacyjna inaczej heh...Andrew zainstaluj sobie DARMOWY program graficzny pod nazwą GIMP. Tam sobie narysujesz śrubę, i nie będziesz musiał się bawiś w pisanie programów
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SSN688 1:700

Post autor: Andrzej1 »

Gimpa to ja już mam i program rysujący śrubę też.
Tylko kwestia skali - to dziś, jutro i będzie maska do trawienia.
Otwór na środku ma średnicę 0.9mm. Wał ma być 1mm, ale liczę, że może się coś podtrawić.

Sruba.JPG
Sruba.JPG (3.69 KiB) Przejrzano 8954 razy


Prawa jest cieńsza - to widać, aż wydrukowałem na "papiórze" i zmierzyłem.
Są równe.

A oto i program :

Kod: Zaznacz cały

void CTylZbiorDlg::SrubaNapedowa( float xp, float yp, double scale, BOOL bSymetric )
{
//  Promien kola to 23mm
// promien sruby 100mm

    float xs[] = { -10.0, -7.0, -1.0, 4.5,  10.0, 16.0, 25.0, 34.0, 43.0, 52.0, 57.0, 62.0, 59.0, 50.0, 40.0, 32.0, 25.0, 20.5, 15.0, 12.0, 10.0 };
    float ys[] = {  21.0, 37.5, 56.5, 64.5, 71.5, 76.0, 80.0, 83.0, 85.0, 84.0, 82.0, 78.0, 74.0, 69.0, 64.5, 60.0, 54.0, 50.0, 41.5, 30.0, 21.0 };


    double alfa = 0;
    CPoint ptArr[ 5000 ];
    int counterpt = 0;
    CPoint pt;

    float xpp, ypp;
    double xo;
    double beta;
    int ilosc = sizeof( xs )/sizeof( xs[ 0 ] );

    int ifi;
    for( ifi = 0; ifi < 7; ++ifi )
    {
        alfa = ifi * 3.1415926535 / 3.5;

        for( int i = 0; i < ilosc; ++i )
        {
           
            double yo = ys[ i ];
            if ( bSymetric ) xo = -xs[ i ];
            else xo = xs[ i ];
            double r = sqrt( xo * xo + yo * yo );
            if ( bSymetric ) beta = acos( xo / r ) + alfa;
            else beta = acos( xo / r ) - alfa;
            // zmiana skali
            r *= scale;

            float xr = r * cos( beta ) + xp;
            float yr = r * sin( beta ) + yp;
            if ( i )
            {
                m_PrnDC.LineToMM( xr, yr );
                pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
                ptArr[ counterpt++ ] = pt;
            }
            else
            {
                if ( 0 == ifi )
                {
                    xpp = xr;
                    ypp = yr;
                    m_PrnDC.MoveToMM( xr, yr );
                    pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
                    ptArr[ counterpt++ ] = pt;
                }
                else
                {
                    m_PrnDC.LineToMM( xr, yr );
                    pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
                    ptArr[ counterpt++ ] = pt;
                }
            }
        }
    }

    m_PrnDC.LineToMM( xpp, ypp );

    CBrush brBlack( RGB(0,0,0 ) );
    CBrush* pOldBr = m_PrnDC.m_DC.SelectObject( &brBlack );
    m_PrnDC.m_DC.SetPolyFillMode( ALTERNATE );
    m_PrnDC.m_DC.Polygon( ptArr, counterpt );
    m_PrnDC.m_DC.SelectObject( pOldBr );

    CPen penWhite( PS_SOLID, 1, RGB(255,255,255) );
    CPen* pOldPen = m_PrnDC.m_DC.SelectObject( &penWhite );
    counterpt = 0;
    double r = 0.45; // dziura 0.9mm
    for( int i = 0; i < 100; ++i )
    {
        double beta = ( 2.0 * 3.1415926535 / 99.0)*i;
        float xr = r * cos( beta ) + xp;
        float yr = r * sin( beta ) + yp;
        if ( i )
        {
            m_PrnDC.LineToMM( xr, yr );
            pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
            ptArr[ counterpt++ ] = pt;
        }
        else
        {
             m_PrnDC.MoveToMM( xr, yr );
             pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
             ptArr[ counterpt++ ] = pt;
        }
    }

    CBrush brWhite( RGB( 255,255,255 ) );
    pOldBr = m_PrnDC.m_DC.SelectObject( &brWhite );
    m_PrnDC.m_DC.Polygon( ptArr, counterpt );
    m_PrnDC.m_DC.SelectObject( pOldBr );

}

void CTylZbiorDlg::OnBnClickedButton2()
{
    // TODO: Add your control notification handler code here

    float xp = 100.0;
    float yp = 100.0;
    double scale = 0.1;

    m_PrnDC.StartDoc();
    m_PrnDC.StartPage();

    SrubaNapedowa( 50, 100, scale, FALSE );
    SrubaNapedowa( 150, 100, scale, TRUE );


    m_PrnDC.EndPage();
    m_PrnDC.EndDoc();

}




Z ukłonami
Andrzej Korycki
Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 14:01 przez Andrzej1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PanLipazMiodem
Posty: 357
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: SSN688 1:700

Post autor: PanLipazMiodem »

Andrzeju niedrugi, trzymam kciuki.

Nie rozumiem troszkę jak można z tych cyferek zrobić śrubę ale wiem że w Twojej poprzedniej relacji zgubiłem się już na trzeciej stronie.

Powodzenia.

Pozdrawiam
Przemek
Awatar użytkownika
rychenko
Posty: 677
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: SSN688 1:700

Post autor: rychenko »

Witam .
Piękny zestaw Andrzeju gratuluje!, mnogość i perfekcyjne wykonanie detali powala chyba każdego , zestaw musiał sporo kosztować ale wart jest swej ceny szkoda ze chcesz uprościć sobie wykonanie modelu i nie będzie się zanurzał ale i tak będę wiernym kibicem tej arcyciekawej relacji .
:lol:
Pozdrawiam Ryszard
Tu zaopatruję się w polistyren i inne materiały
http://www.swiatmodeli.eu/
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SSN688 1:700

Post autor: Andrzej1 »

19.70 PLN i nie jest wart swojej ceny.
I pójdę na łatwiznę - nie będzie się zaurzał. Obejdzie się też bez radia.
Prościzna, aż wstyd pokazywać na Kodze.

Z ukłonami
Andrzej Korycki
Awatar użytkownika
Kon_Bar
Posty: 371
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: SSN688 1:700

Post autor: Kon_Bar »

Zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem w innej relacji nie wspominałeś o wspaniałym źródle małych silniczków ;) Może zamiast poprawiać zestaw przyczepisz śrubę i kiosk do kadłuba zbudowanego z dwóch "obudów dla silniczków"? Jak Ciebie znam, to okazałoby się, że tak zbudowany model jest bliższy oryginałowi niż zestaw "prosto z pudełka" ;)
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SSN688 1:700

Post autor: Andrzej1 »

Witam

PanLipazMiodem :
Otóż z cyferek i blachy 0.2mm, za pomocą Gury, śruby robi się tak :

SrubyVer1.JPG


Kon_Bar:
Niestety, zgodnie z Dyrektywą Unijną, w Szczecinie, zamknęli ostatni SexShop dla krasnoludków. A ludzki wibrator jest większy niż mój model (nawet S-ka).

A teraz do adrema :
Śruby wyszły jak wyszły, ale to pierwsza stoczniowa próba Gury. Są zupełnie wystarczające do
sprawdzenia, czy takie cóś we w ogóle może robić za śrubę w pływającym modelu.
Jeżeli nie to zmienię cyferki i będę próbował zrobić inne kształty płatów. Na razie czeka
mnie wał śruby i jakieś połączenie z silnikiem z wibratora komórkowego i próby na wodzie.
Te silniczki wyglądają na stosunkowo niskoobrotowe. Może obejdzie się bez przekładni.
Muszę do tego zbudować jakiś modelik modeliku.

Z ukłonami
Andrzej Korycki
Awatar użytkownika
oksal
Posty: 1881
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: SSN688 1:700

Post autor: oksal »

Widzę Andrzej, że idziesz "kursem" takim o jakim mówiłeś na ostatnim zlocie:) Możesz w domu trzymać takie akwarium z LA'lami 1:700. Nawet by to było bardzo oryginalne akwarium:) Sterowanie robisz na program , podczerwień czy LA'la będzie pływać na "krechę"?
ODPOWIEDZ