Koga to strona miłośników modelarstwa szkutniczego. Znajdziesz tu wszystko, co jest Ci potrzebne do zbudowania modelu od podstaw. Pochwal się swoją pracą, zapytaj o opinię naszą społeczność, wymień się doświadczeniami. Jak znajdziesz chwilę - spotkaj się z nami w realu albo na shoutboxie. Serdecznie zapraszamy.

listewki

Tu pacujemy nad poradnikiem

listewki

Postprzez fabianto » 06 Sie 2019, 20:41

jaki macie sposób na cięcie listewek ?
deskę pokroiłem na 2 mm paski ale ten pasek jest za szeroki i chciałbym pokroić z szerokości np na 6 mm
fabianto
 
Posty: 59
Rejestracja: 04 Lip 2016, 11:10
Miejscowość: saneskobar

 

Re: listewki

Postprzez Jarek » 07 Sie 2019, 17:51

Jak Ci się udało pokroić na 2mm to chyba i uda się pokroić na 6mm. Ja zazwyczaj tnę na ciut większy rozmiar i doszlifowuje do żadnego rozmiaru na szlifierce tarczowej.
Awatar użytkownika
Jarek
 
Posty: 576
Rejestracja: 04 Gru 2010, 22:56
Miejscowość: Colne U.K.

 

Re: listewki

Postprzez fabianto » 07 Sie 2019, 20:31

pokroiłem na 2 mm z grubej dechy a na 6 nie dam rady bo sama tarcza ma ok 4 mm aczkolwiek jutro spróbuje
fabianto
 
Posty: 59
Rejestracja: 04 Lip 2016, 11:10
Miejscowość: saneskobar

 

Re: listewki

Postprzez ralfee3 » 07 Sie 2019, 21:48

fabianto napisał(a):jaki macie sposób na cięcie listewek ?


Akurat dziś musiałem dorobić kilka listew aby zakończyć poszycie. Potrzebowałem listew 6,7mmx2mm. Ja to robię tak:

1. Biorę kawałek drewna np. gruszki i hebluję ręcznie jedną z krawędzi, aby można było przyłożyć do prowadnicy.
IMG_0345.jpg


2. Ustawiam szerokość na pile taśmowej, trochę więcej niż pożądana szerokość listewki, jeśli listwa ma mieć 6,7mm to ustawiam na około 8mm.
IMG_0346.jpg


3. Tnę.
IMG_0347.jpg


4. Sprawdzam wymiar
IMG_0349.jpg


5. Ścieram na prostej i bardzo użytecznej samoróbce - ścierarce bębnowej na wymiar 6,7mm
IMG_0352.jpg


6. Ścieram, ścieram aż uzyskam pożądany wymiar
IMG_0353.jpg


7. Zakładam na piłę tarczową prowadnicę zrobioną specjalnie do cięcia listewek
IMG_0357.jpg


8. Ustawiam prowadnicę. Dla grubości 2mm ustawiam według wiertła 2,8mm
IMG_0359.jpg


9. Pocięte listewki ponownie daję na ścierarkę
IMG_0360.jpg


10. Znów ścieram i ścieram :D , aż uzyskam pożądany wymiar
IMG_0362.jpg


11. Potem jeszcze wygładzam
IMG_0365.jpg


12. I koniec
IMG_0366.jpg

IMG_0367.jpg
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
ralfee3
 
Posty: 266
Rejestracja: 25 Wrz 2017, 22:52
Miejscowość: Sosnowiec

 

Re: listewki

Postprzez fabianto » 08 Sie 2019, 06:51

mam wiertarkę poziomą, bęben szlifierski zrobię z zabawkowego wałka do ciasta ( jak się włamię do kuchni córek) i chyba będę mógł zdzierać je z grubości
fabianto
 
Posty: 59
Rejestracja: 04 Lip 2016, 11:10
Miejscowość: saneskobar

 


Wróć do Warsztat

Użytkownicy On-line

0 użytkowników i 587 gości online