Cięcie laserem

Ustalenia, wymiana poglądów itp.
Awatar użytkownika
gdas
Posty: 53
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Cięcie laserem

Post autor: gdas »

Witam , posiadam laser o polu roboczym 726 x 432 mm , chętnych zapraszam na gdas1@wp.pl , mogę również zaprojektować potrzebne elementy , wycena po przesłaniu projektu , cena zależy od czasu pracy lasera
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Cięcie laserem

Post autor: orkan »

A można prosić o lepiej sprecyzowaną ofertę, np:
1)Karton 1mm- 1mb cięcia kosztuje ...i tak np. do grubości 5mm
2)Sklejka 1mm- 1mb cięcia kosztuje ... i tak np. do grubości jakiejś tam
3)Metale nie żelazne, itp,itp.
Nie znam się na tym ale wydaje się, że pomijając projekt czas pracy lasera zależy od rodzaju materiału i grubości. Kształt wycinanych elementów nie ma raczej znaczenia. Czy można liczyć na rabaty np; darmowy projekt przy odpowiedniej ilości zamawianych elementów.
Awatar użytkownika
gdas
Posty: 53
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Cięcie laserem

Post autor: gdas »

Tak nie da się wycenić , wbrew pozorom kształt i wielkość elementów ma duży wpływ na czas pracy lasera tak samo jak grubość i rodzaj materiału , dla tego każdy projekt jest wyceniany osobno , na rabaty zawsze można liczyć przy większym zamówieniu
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Cięcie laserem

Post autor: orkan »

Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana niż myślałem. Najpierw materiał; oczywistym jest karton i sklejka. Tu interesował by mnie przedział grubości cięcia. Takie nie kłopotliwe od-do. Nie wiem jak to się ma do metali- być może bardziej opłacalne (tańsze) jest trawienie. Pozostaje jeszcze polistyren, szeroko stosowany w modelach. W odniesieniu do w/w materiałów ważna była by precyzja. Elementami wycinanymi były by w moim przypadku konstrukcje podpokładowe, ażurowe gretingi i inne ustrojstwa kłopotliwe w wykonaniu.
Awatar użytkownika
gdas
Posty: 53
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Cięcie laserem

Post autor: gdas »