Witam,
Walczę dalej, dziś piątek więc mój ulubiony wieczór, który spędziłem w warsztacie Podczas wykonywania poręczy nadburci zorientowałem się, że przed ich montażem trzeba wykonać i zamontować odciąg tarlepów. Tak więc musiałem zrobić sobie przerwę w pracy w drewnie i zabrałem się za dłubanie w mosiądzu Robię jak umiem na podstawie planów i wielu zdjęć z relacji K&M.
pozdrawiam i zapraszam,
Rafał
kolejny K&M - ralfee
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
- Załączniki
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Cześć,
Projekt K&M zamienił się na chwilę w R&D co widać na pierwszej fotce Badania dotyczyły tym razem obejm jufersów.
pozdrawiam i zapraszam,
Rafał
Projekt K&M zamienił się na chwilę w R&D co widać na pierwszej fotce Badania dotyczyły tym razem obejm jufersów.
pozdrawiam i zapraszam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Witam,
Po wyleczeniu zastrzału w paluchu wracam do modelarni
pozdrawiam,
Rafał
Po wyleczeniu zastrzału w paluchu wracam do modelarni
pozdrawiam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- kbuczen
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: kolejny K&M - ralfee
Witam . Kotbelka jak marzenie
Bardzo starannie wykonany model.
Pozdrawiam
Bardzo starannie wykonany model.
Pozdrawiam
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Witam,
Dzięki za dobre słowo.
Prace trwają, dziś kołkownice i zewnętrzna strona pawęży.
pozdrawiam,
Rafał
Dzięki za dobre słowo.
Prace trwają, dziś kołkownice i zewnętrzna strona pawęży.
pozdrawiam,
Rafał
- Załączniki
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Cześć,
Prace ogrodowe ruszyły, więc modelowanie trzeba będzie trochę odłożyć, ale póki co robię knagi i ponieważ zbliża się czas na maszty, przedłużyłem chińską tokarkę
pozdrawiam,
Rafał
Prace ogrodowe ruszyły, więc modelowanie trzeba będzie trochę odłożyć, ale póki co robię knagi i ponieważ zbliża się czas na maszty, przedłużyłem chińską tokarkę
pozdrawiam,
Rafał
- Załączniki
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Cześć,
Tym razem muszę podpytać Kolegów o liny. Rozmyślam już coraz częściej o wykonaniu olinowania i zastanawiam się jak skalkulować ich średnicę. Jak można doszukać się w literaturze, średnice lin określa się jako procent średnicy sztagu, a średnicę tegoż jako 0,166% średnicy grota na wysokości pokładu. W moim K&M 0,166% z 13 mm to, nie chce wyjść inaczej, 0,021 mm. To chyba trochę mało:-) Chyba ze chodzi o współczynnik 0,166 ale to znów by wyszło że sztag miałaby 2,158 mm to znów zbyt dużo.
Pewnie problem należy do tych, wynikających z niewiedzy, a pytanie do tych z braku zrozumienia, a brak zrozumienia z niewiedzy i tak w kółko Tak czy inaczej, pewnie źle coś interpretuję i rozwiązanie jest proste. Pomożecie?
pozdrawiam,
Rafał
Tym razem muszę podpytać Kolegów o liny. Rozmyślam już coraz częściej o wykonaniu olinowania i zastanawiam się jak skalkulować ich średnicę. Jak można doszukać się w literaturze, średnice lin określa się jako procent średnicy sztagu, a średnicę tegoż jako 0,166% średnicy grota na wysokości pokładu. W moim K&M 0,166% z 13 mm to, nie chce wyjść inaczej, 0,021 mm. To chyba trochę mało:-) Chyba ze chodzi o współczynnik 0,166 ale to znów by wyszło że sztag miałaby 2,158 mm to znów zbyt dużo.
Pewnie problem należy do tych, wynikających z niewiedzy, a pytanie do tych z braku zrozumienia, a brak zrozumienia z niewiedzy i tak w kółko Tak czy inaczej, pewnie źle coś interpretuję i rozwiązanie jest proste. Pomożecie?
pozdrawiam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- dali
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: kolejny K&M - ralfee
Adam Lasko Oksal ma fajny program TAKLARZ służy do przeliczania średnicy lin.
http://www.epomoce.pl/taklarz
Pozdrawiam
http://www.epomoce.pl/taklarz
Pozdrawiam
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Dzięki Piotrze. Programik pokazuje sztag grota 2,16 mm czyli opcja 2, która wyszła u mnie. Przy tej skali tak pewnie musi być. Ukręcę, przymierzę i zobaczę
pozdrawiam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- ralfee3
- Posty: 152
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny K&M - ralfee
Dziś toczenie nagli
pozdrawiam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774