Free!Ship, jak to ugryźć ;)

W tym miejscu potykamy się o projektowanie modeli żaglowców - i te na kartce i te tworzone komputerowo
Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 968
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: Zbyszek »

Jarek ten zrzut jest już po korektach, że tak powiem gotowiec do druku. Wymiary dopasowane.
Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
jerry_bee
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: jerry_bee »

ja też nie mówię, że masz coś poprawiać - po prostu zobacz i porównaj na ile plany są dokładne ;)
niestety, dawno nie dłubałem w temacie i zdązyłem co nieco pozapominać. Zbyszek, może byś w skrócie opisał jak zrobiłeś model? może odkryłeś jakieś nowe sztuczki? no i zdradź tajemnicę, kiedy zaczynasz budowę Speedy ;).
moje rysunki do K&M leżą i kwiczą, przepraszam wszystkich zainteresowanych, poleży jeszcze może z tydzień.
--------------------------
pozdrawiam, jerry_bee
Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 968
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: Zbyszek »

Jarek narazie to muszę skończyć K&M oraz Mayflower która leży w szafie. A z FreeShip to raczej nic nowego nie wymyśliłem więc nie ma za bardzo się czym dzielić. Wstawiam fotki z wodnicami i wręgami , wręgi ustawione co 60 cm a wodnice co 50 cm według oczywiście wymiarów orginału.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 968
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: Zbyszek »

A oto zrzut z ekranu jak można modelować.

Można się pobawić w maszty i nadburcia.
Wadą tego programiku jest to że wykonuję się wszystko symetrycznie, nie można np. bukszprytu umieści z jednej strony kila bo wychodzą 2.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
stach5
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: stach5 »

Witam:)
też prubuję z tym programem i w związku z tym mam pytanie gdzie znaleźć w menu parametr określający wysokość lini wodnej

pozdrawiam

stach5 Stanisław Stokłosa
Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 968
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: Zbyszek »

Odpowiadając na twoje pytanie, podajesz w Paramterach projektu na drugiej zakładce wszystkie dane odnośnie modelu.

Tu masz zrzut


Obrazek
Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 968
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: Zbyszek »

Witam, dzisiaj niechcący trafiłem na strone z następcą programu FreeShip, DelftShip

Ściągnołem wersje Free, niestety mój angielski jest nie powiem jaki więc nie powiem czym się różni wersja Free od Profesjonalnej, ceną to napewno.

Jeśli chodzi o wygląd wersji FREE to nie zauważyłem różnic z FreeShipem asz tak wielkich, plik z językiem polskim który urzywałem do FreeShipa pasuje do DelfShipa więc można pracować dalej.


Obrazek
Pozdrawiam!!!
rutkek
Posty: 2
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: rutkek »

Witam i mam pytanie. Jak w programie Delftship zrobić tak, żeby nastąpiło załamanie w punkcie na krzywych ? załączam rysunek, chciałbym mieć linie B a nie A. Dzięki za odpowiedż. PozdrawiamObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 968
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: Zbyszek »

Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem ale chcesz osiągnąć wręg która będzie miała ostre kąty. Jeśli tak to przy modelowaniu kadłuba w punktach gdzie mają być załamania musisz zaznaczyć przy edycji punktu pozycje "Corner" czyli róg i będziesz miał ostre przejście. Wstawiam dwa zrzuty z ekranu które powinny wszystko wyjaśnić.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam!!!
rutkek
Posty: 2
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Free!Ship, jak to ugryźć ;)

Post autor: rutkek »

Właśnie dokładnie o to chodziło. Serdeczne dzięki. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ