anchor hoy w rhino - projekcik z braku laku

W tym miejscu potykamy się o projektowanie modeli żaglowców - i te na kartce i te tworzone komputerowo
ODPOWIEDZ
mickar
Posty: 9
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

anchor hoy w rhino - projekcik z braku laku

Post autor: mickar »

PPonieważ mam ostatnio ograniczony dostęp do warsztaciku postanowiłem sobie cos zabudować wirtualnie - ponieważ jestem zielony w programach 3d, po przerobieniu paru lekcji w rhino wybór padł na coś prostego i może mało efektownego, ale..... chyba dość ciekawego. Ponieważ zdecydowanie "kręcą mnie" drewniane klimaty na stronie www.orlogbasen.dk ze skanami duńskich planów wyszperałem takie coś:
Obrazek
jest to dziwny typ statku - w opisie jest że jest to "pram" - czyli chyba po naszemu lichtuga - kotwiczna. Wyposazona w poteżna kotbelkę i kabestan mała jednostka, słuząca do pomocy w kotwiczeniu dużych żaglowców na kotwicowisku.

Przygotowałem rzuty z rysuneczku - podrasowawszy go troche i poleciałem przekroje wręgowe oraz fragmenty wodnic na rufie i dziobie gdzie ksztalty są bardziej skomplikowane:
Obrazek

no i tu zaczęły sie schody, ponieważ nie chciało mi ich połączyć powierzchnią. Funkcja loft robiła jakieś straszne rzeczy. Na tutorialu znalazłem, że trzba wyrównać wręgi używajac fair... własnie... co dokładnie robi ta funkcja - jak jej użyc by zbytnio nie zmieniała kształtu wręgi.
Po tym udało mi się połączyć wręgi powierzchnią:
Obrazek

ale jest problem.... brzuchaty dziób mojej lichtugi jest bardziej zaokraglony, nie trzymane sa również linie podciecia profilu na rufie (pattrz strzałki). Gdy włączam do "loftowania" zarys górnej burty oraz fragmenty wodnic nic mi sie nie udaje :(

Pytanie pierwsze - jak wyloftować całość burty z uzyciem wszystkich narysowanych elementów?

Zrobiłem inaczej - wypełniłem powierzchnie przy pomocy
curve network ale w poszczególnych sekcjach - na łączeniach niestety sa szpary - nie potrafie połączyć siatek w jedną głądka całość - I tu pytanie drugie - jak dotrymować powierzchnie i połączyć je razem przy tej metodzie.
Obrazek
I na koniec obrazek całości linii teoretycznych kadłuba wykonanych tą metodą + zmirrorowana połówka i plus kil okręciku.
Co by tu zrobić dalej i wjakiej kolejnosci - próbuje uzyskać plany z rozrysem ksztaltu wszystkich wreg konstrukcji do wykonania np modelu admiralicji...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

tak sobie myśle żeby zrobić górny reling, potem zaofsetować powierzchnie burty na grubość poszycia i ekstrahować wregi . Potem pomodelować wyposażenie.

I pytanie ostatnie - jak nazwać po naszemu takie cos - na liscie ang powiedzieli mi że takie cóś nosiło też nazwę "anchor hoy"... ja wiem że ta kotbelka taka ewidentna ale że od razu hoy?! no i jak on działał może ktoś wie...
Awatar użytkownika
JurekBin
Posty: 1541
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Odp:anchor hoy w rhino - projekcik z braku laku

Post autor: JurekBin »

o kurde :blink:

czy to rhino to kosztuje coś, czy można to sobię ściągnąć jako "oryginalną kopię"
Pozdrawiam
Jurek

https://www.jerzybin.com
Awatar użytkownika
jerry_bee
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:anchor hoy w rhino - projekcik z braku laku

Post autor: jerry_bee »

Mickar, według mnie powinieneś popracować jeszcze nad "płynnością" kadłuba. spróbuj z tego modelu wygenerować wodnice i zobacz, czy w punktach przecięcia z wręgami nie ma załamań. powinieneń tak długo poprawiać wręgi, aż uzyskasz wodnice składające się z fragmentów stycznych do siebie. wtedy Twój kadłub (jakąkolwiek metodą byś go nie tworzył) będzie gładki.
może pamietasz z kartonworka moją walkę z hanzą, niewiele z tej relacji zostało, mi tez wcięło wszystkie obrazki. ostatecznie wtedy zrezygnowałem z "loftowania" i zrobiłem kadłub segmentowy, tzn. składał się z kilku powierzchni utworzonych krawędziowo, czyli z 2 sąsiadujących wręg, kawałka kila i nadburcia. w zasadzie wyglądało to w miarę przyzwoicie. nie robiłem tego w rhino, ten ma więcej funkcji związanych z modelowaniem powierzchniowym więc może uda Ci się zbudować kadłub z 1 płata (plus jego lustrzane odbicie).
--------------------------
pozdrawiam, jerry_bee
Awatar użytkownika
Rado
Posty: 322
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:anchor hoy w rhino - projekcik z braku laku

Post autor: Rado »

IMHO wszystkiemu winne jest to że poszczególne powierzchnie nie są połączone- program nie przelicza interpolacji między nimi tylko kończy je ostro. Jak to rozwiązać w Rhino- przyznam że nie mam pojęcia, moim narzędziem jest Maya
http://erka.ovh.org/
ODPOWIEDZ