Program 3D T-Flex

W tym miejscu potykamy się o projektowanie modeli żaglowców - i te na kartce i te tworzone komputerowo
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
b99artek
Posty: 27
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Program 3D T-Flex

Post autor: b99artek »

Witam serdecznie
W ostatnim Modelarzu ukazała się cz.1 kursu rysowania w programie T-FlexCAD ST 9. Osobiście, ciężko to przyznać, nie udało mi się przebrnąć przez projekt Blendera. Dla mnie to zbyt twardy orzech. Natomiast T-Flex, nie dość, że po polsku, to wydaje się łatwiejszy (instrukcja to tylko 500 stron). Poza tym szukam z przyzwyczajenia programu, w którym rysuje się detale bardziej "klasycznie" (rysunek techniczny) niż "komputerowo". Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
rczarnec
Posty: 283
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Program 3D T-Flex

Post autor: rczarnec »

T-Flex to typowy program CAD, Blender z terminem CAD nie ma nic wspólnego (no może poza członem Computer). Moim zdaniem (nie jestem inżynierem, więc nie wiem, czy mogę się autorytatywnie wypowiadać) - wybór programu powiniem być podyktowany obranymi celami. Jeśli to ma być prezentacja modelu - to lepiej wybrać któryś z programów do modelowania (np. Blender; nie zgodzę się, że jest trudny w użyciu). Jeśli stworzony komputerowo model ma być podstawą opracowywanych planów - to programy CAD będą nie do zastąpienia.
Jakiś czas temu opublikowałem na Kodze samouczek dla Alibre - T-Flex jest bardzo podobny, a nawet ma większe możliwości niż darmowa wersja Alibre. Nie znalazłem w nim natomiast możliwości gięcia obiektów ani rozwijania przestrzennych powierzchni na płaszczyznę.
Poczekam jeszcze na dalsze artykuły w Modelarzu, ale wygląda na to, że będę musiał czekać cały rok, aby przeczytać cały cykl...
Pozdrowienia
Robert Czarnecki
Awatar użytkownika
Handszpak
Posty: 153
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Program 3D T-Flex

Post autor: Handszpak »

Witaj.