Pytanko w sprawie K&M

Zapraszamy do udziału w projekcie !!!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ARIS20
Posty: 132
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Pytanko w sprawie K&M

Post autor: ARIS20 »

Witam. Ja mam takie pytanko właśnie w sprawie K&M. Czy jeżeli się zrobi szkielet z sklejki czy można zrobić takie coś że się wypiankuje szkielet a później obklej fornirem. Myślę że dało by to podobny efekt jak opisany w projekcie. Bo ja nie mam doświadczenia w szlifowaniu drewna a chodzi mi dokładnie o te wypełnienia np z lipy i nie chciał bym tego na razie próbować. Reszta była by tak jak w opisie. Co o tym sądzicie bo jeszcze nie widziałem relacji w której było by K&M wykonane takim sposobem.

Pozdrawiam Arek.
-----------------------------------------
| W porcie: HMS BOUNTY z MM |
| Dżonka (kogowa) |
-----------------------------------------
| W stoczni: HMS VICTORY z MM |
| Karl und Marie |
-----------------------------------------
Awatar użytkownika
rczarnec
Posty: 283
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Pytanko w sprawie K&M

Post autor: rczarnec »

Co prawda K&M dopiero przede mną, ale:
- K&M prezentowany na forum jest z założenia modelem, który ma być budowany jako POB (plank on bulkhead) czyli poszycie drewniane na grodziach (poszycie do wyboru jedno- lub dwuwarstwowe). Autorom chodziło o przedstawienie tej właśnie metody budowania modeli i zachęcenie uczestników forum do jej nauki. Właśnie dla takich jak Ty czy ja model ma być nauką obróbki drewna.
- dotychczasowe relacje są prezentacją "odrabianych w domu lekcji" a brak relacji z sugerowanej przez Ciebie metody wynika z tego co napisałem wyżej.

Swoją drogą, jeśli chcesz zastosować metodę piankowo-fornirową, to czy nie prościej szkielet wyciąć z grubej tektury? Wtedy jednak aby zachować wymiary modelu musiałbyś powiększyć obrys wręg o różnicę pomiędzy grubością poszycia drewnianego (2 mm) i fornirowego (0,6 mm). Do tego będziesz musiał uwzględnić zmiany w konstrukcji burt powyżej poziomu pokładu. W dostępnych planach i relacjach masz wszystko podane na tacy.

Wracając do braku doświadczenia... wszystko jest trudne zanim stanie się łatwe. Musisz sam zabrać się za robotę, a brak doświadczenia nadrabiać podglądając liczne relacje z budowy K&M
Pozdrowienia
Robert Czarnecki
ODPOWIEDZ