KROK 1 - Charakterystyka jednostki

Zapraszamy do udziału w projekcie !!!
Awatar użytkownika
radek
Posty: 742
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Warszawa","desc":"Warszawa,wojew\u00f3dztwo mazowieckie,Polska,pl","lat":"52.2319581","lng":"21.0067249&quo
Kontakt:

KROK 1 - Charakterystyka jednostki

Post autor: radek »

Karl I Marie była typową jednostką bałtycką. Żaglowiec wybudował w 1884 r. w Ribnitz J.H Wilken i był typowym galeasem. Zanim zatem zabierzemy się do budowy modelu tego żaglowca, warto byłoby poznać jego charakterystykę i pochodzenie w kontekście historycznym.

Zacznijmy zatem od początku.
W XVIII wieku pojawia się nowy typ jednostki - kecz. Był to mały, dwumasztowy żaglowiec rozpowszechniony na wybrzeżach Europy Północnej. Kecze występują do dziś, jednak w nieco innej formie jak te sprzed 200 lat. Obecnie posiadają ożaglowanie skośne lub gaflowe, tylny maszt jest niższy od przedniego i znajduje się przed urządzeniem sterowym. Wcześniej posiadały również ożaglowanie rejowe. Jest to następstwem ich rodowodu, powstały bowiem z trzymasztowych statków rejowych w wyniku obcięcia fokmasztu. W zamian dodano mu długi bukszpryt z dwoma potężnymi sztakslami. Klasyczny kecz zatem posiadał po jednym żaglu skośnym na oby masztach, nad którymi zawieszone były zagle rejowe. W przypadku grotmasztu były nawet dwa. Z czasem kecze podzieliły się na kilka podtypów - drogger, galiot, galeasa, jacht, hooker. Było to podyktowane rejonem występowania, wielkością i ilością żagli. Dla przykładu właśnie galeasy posiadają już jeden żagiel rejowy na grotmaszcie zamiast dwóch. Galioty posiadają natomiast dwa, a droggery trzy, w zamian żagla gaflowego.

Karl und Marie rzeczywiście zatem odpowiada widokowi galeasa. W tamtych czasach te jednostki służyły głównie do transportu towarów wzdłuż wybrzeża. Był wykorzystywany do transportu głownie piwa, konserw rybnych, maszyn i cukru. Charakteryzował się bardzo wysoką stabilnością jednak kosztem prędkości.

Obrazek

Obrazek pochodzi ze strony:
http://www.jotika-ltd.com/Pages/1024768/Krick_Front.htm

CDN.
Radosław Kubera
Koga Portal
vegelus
Posty: 476
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: vegelus »

do zainteresowanych K&M posiadam plany tej jednostki z niewiadomego źródła. Istnieje możliwość mailnięcia ;)
vito1
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: vito1 »

vegelus napisał:
do zainteresowanych K&M posiadam plany tej jednostki z niewiadomego źródła. Istnieje możliwość mailnięcia ;)


To ja poproszę ;)
vito1@klub.chip.pl
______________________________________________

Pozdrawiam
Witek
Awatar użytkownika
maciejza
Posty: 512
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: maciejza »

:y32b4: kwadratowe litery tłumacza wszystko :y32b4:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
zimon
Posty: 101
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: zimon »

W trakcie prac nad K&M nasuneło mi sie pytanie, ile członków zalogi liczył sobie K&M ??
moze którys z kolegów potrafi udzielic wyczerpujacej odpowiedzi ;) na to pytanko
:)
"Ogłada przychodzi z miast, mądrość z pustyni"
zimoni@wp.pl
Hubert Przysiwek
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: Hubert Przysiwek »

Ja tez bardzo proszę o plany.

Mój adres:
mohaa1@o2.pl

...................................................
Już w kioskach
MM 4-5-6-/2005 Pancernik Bismarck
(ciekawe czego maja roczne opóźnienie)
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 3205
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp:Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: RomekS »

Jakos nie moge znalezc fotek K&M z Kricka na Forum/
Zle szukam albo .... no sam nie wiem.
Byly na Kodze, ale teraz nie wiem gdzie sa hiperlinki.


Dzisiaj wieszalem szalupe i zrobilem błąd,
ktory musze naprawic. (juz go naprawilem)
Postanowilem scisle trzymac sie planow Kricka,
Te fotki bardzo mi pomagaly :(

Pewnie zle szukalem.
..................
Bez dodatkowych fotek nie chce robic olinowania
bo narobie glupot.

Wracam do Wodnika :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Awatar użytkownika
jerry_bee
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: jerry_bee »

proszę bardzo, to wszystko co mam z Kricka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
--------------------------
pozdrawiam, jerry_bee
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 3205
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp:Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: RomekS »

Sliczne dzieki Jerry :) :) :)

Wlasnie o te fotki mi chodzilo.
Awatar użytkownika
JurekBin
Posty: 1541
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Odp:Re:KROK 1 - charakterystyka jednostki

Post autor: JurekBin »

a kadłub pozostanie taki cały drewniany, czy będziecie go trochę malować :dry: ?
tak chociaż poniżej lini wodnej :unsure:

A poza tym to sam się teraz zastanawiam, czy również nie podjąć się budowy K&M :unsure: Patrząc na Wasze poczynania i teraz zdjęcia muszę przyznać że czuję się pokuszony
Pozdrawiam
Jurek

https://www.jerzybin.com
ODPOWIEDZ